دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌ها

اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌ها
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، ظرفیت جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم را اعلام کرد.
کد خبر : 923092

صمد نژادابراهیمی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزشی و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره آخرین اقدامات آیین‌نامه پذیرش دانشجو در مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم اظهار کرد: این آیین‌نامه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ از سوی شورای گسترش تصویب و ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای اجرا به مؤسسات پژوهشی ابلاغ شد و با مؤسسات پژوهشی جهت اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ مکاتبه‌ای صورت گرفت.

پذیرش دانشجوی دکتری در مؤسسات پژوهشی

وی افزود: بر همین اساس، تعداد ظرفیت مورد نیاز (پیشنهادی) به عنوان پذیرش دانشجوی دکتری در مؤسسات پژوهشی ۴۲۷ نفر بود که پس از بررسی در کمیسیون گسترش پژوهشی شورای گسترش آموزش عالی، تعداد ظرفیت مصوب در دفترچه کنکور دکتری ۳۴۳ نفر تعیین و اعلام شد. از تعداد ظرفیت اعلام شده در دفترچه کنکور دکتری، ۱۹۲ نفر پژوهش‌محور و ۱۵۱ نفر آموزشی-پژوهشی پذیرش خواهند شد.

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در مؤسسات پژوهشی

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: تعداد ظرفیت مورد نیاز (پیشنهادی) به عنوان پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم ۳۳۱ نفر بود که تعداد ظرفیت مصوب دفتر گسترش که در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۸۶ نفر تعیین شد، شامل ۱۷۶ نفر پذیرش روزانه و ۱۰ نفر پذیرش نوبت دوم است.

نژادابراهیمی متذکر شد که پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت استادمحوری است و برای این کار، سلسله اقداماتی ضروری توسط مؤسسات پژوهشی برای تکمیل فرآیند پذیرش دانشجو در قالب تدوین شیوه‌نامه پذیرش دانشجوی پژوهش‌محور در شورای پژوهشی مؤسسه و ارسال به دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی، ثبت ایده‌ها و نیاز‌های مؤسسه و پروژه‌های صنعتی بر اساس مأموریت مؤسسه جهت پذیرش دانشجو در سامانه نان – برای سال‌های آینده حداکثر تا آذر هر سال، ارائه شیوه‌نامه برنامه محوری آموزشی، پژوهشی و فناوری و پیگیری آماده‌سازی دفترچه پذیرش دانشجو برای سال ۱۴۰۴ انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته