دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول در پاسخ به آنا:

پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی متوقف شده است

پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی متوقف شده است
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی گفت: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی متوقف شده است.
کد خبر : 923060

محمدمحسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آخرین وضعیت آموزش‌های علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک مؤسسه با عنوان موسسه آموزش عالی علمی کاربردی دارد که از دانشگاه جامع علمی کاربردی مجوز فعالیت و جذب دانشجو داشته است. این موسسه بالغ بر ۴۰ مرکز در سراسر کشور داشته که زیرمجموعه آن به شمار می‌آیند.

وی افزود: خرداد ۱۴۰۲ مصوبه‌ای از سوی کمیته ساماندهی آموزش عالی مرکب از نماینده وزارت علوم، نماینده سازمان اداری و استخدامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه به جهاد دانشگاهی ابلاغ و براساس آن پذیرش دانشجو در موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی، با استناد به مصوبات سال ۹۶ و ۱۴۰۱ شورای عالی اداری متوقف شد. 

غفوریان تصریح کرد: با استناد بر این مقررات، دستگاه‌های دولتی مانند وزارتخانه‌های ارشاد و جهاد و شبیه به این‌ها که دارای مراکز علمی کاربردی بودند، پذیرش دانشجو را از سال ۱۳۹۷ متوقف کردند؛ اما در ابلاغیه سال ۱۴۰۲ اجرای مقررات به ۳ مجموعه غیر دولتی جهاد دانشگاهی، شهرداری و هلال احمر تعمیم پیدا کرد و پذیرش دانشجو از مهر ۱۴۰۲ در موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و به تبع آن مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی که ذیل این موسسه فعالیت داشتند، متوقف شد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنان مراکز زیر مجموعه خود را خواهد داشت و به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند، تاکید کرد: فعالیت‌های آموزشی علمی کاربردی در کشور تعطیل نشده و نخواهد شد، فقط مجموعه جهاد دانشگاهی در سال گذشته از پذیرش دانشجوی جدید منع شده است و از آنجایی که دوره تحصیلی دانشجویان مراکز علمی کاربردی دو ساله بوده که یا عنوان دانشجوی کاردانی یا دانشجوی کاردانی به کارشناسی پذیرش می‌شوند، تا به امروز تعداد زیادی از دانشجویان جهاد دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند و مابقی دانشجویان را نیز تا یک سال بعد همچنان درخدمتشان خواهیم ماند و پس از اتمام تحصیل آنها شاهد پایان یافتن فعالیت مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش‌های علمی کاربردی مقطع دار خواهیم بود. البته با هماهنگی دانشگاه جامع و واحد‌های استانی این دانشگاه، تلاش می‌کنیم دانشجویان باقی مانده را به سایر مراکز منتقل کنیم و اگر در این زمینه موفق نشدیم تا آخرین دانشجو را پذیرا خواهیم بود.

غفوریان گفت: مدرسان مجموعه‌های علمی کاربردی مثل دانشگاه‌ها عضو هیئت علمی مستخدم و تمام وقت نیستند، بلکه همه آنها به صورت حق التدریس با مجموعه جهاد همکاری داشته و دارند که در صورت توقف فعالیت‌های آموزشی این مراکز به همکاری مدرسان مذکور نیز خاتمه داده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته