دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1403 - 15:37
با صدور اطلاعیه‌ای؛

یمن: ساکنان تل‌آویو به سمت صحرای نقب حرکت کنید/ با قدرت علیه سازمان‌های تروریستی نازی مبارزه می‌کنیم

یمن: ساکنان تل‌آویو به سمت صحرای نقب حرکت کنید  با قدرت علیه سازمان‌های تروریستی نازی مبارزه می‌کنیم
نیروهای مسلح یمن با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به ساکنان و آوارگان تل‌آویو از آنها خواست جهت در امان ماندن از حملات یمنی‌ها به جنوب و به سمت صحرای نقب حرکت کنند.
کد خبر : 923054

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نیرو‌های مسلح یمن با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به ساکنان و آوارگان تل‌آویو از آنها خواست جهت در امان ماندن از حملات یمنی‌ها به جنوب و به سمت صحرای نقب حرکت کنند.

متن اعلامیه نیرو‌های مسلح یمن به شرح زیر است:

«خطاب به ساکنان و آوارگان تل آویو، شما در یک منطقه جنگی خطرناک هستید، نیرو‌های مسلح یمن با قدرت علیه سازمان‌های تروریستی نازی در منطقه محل سکونت شما جنگ خواهند کرد و هرکسی که در این مناطق باشد، جان خود و خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد. برای ایمنی خود فوراً به سمت جنوب و به سمت صحرای نقب حرکت کنید»

به گزارش آنا، شب گذشته یک پهپاد انتحاری از سوی نیرو‌های مقاومت یمن به سمت تل‌آویو شلیک شد که نتیجه آن علاوه بر کشته شدن صهیونیست‌ها، سامانه گنبد آهنین و رادار‌های رژیم صهیونیستی را به چالش عجیب کشید.

طبق گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی این پهپاد یمنی یک هدف خطرناک شناسایی نشده بود و هیچ آژیر خطری برای آن به صدا در نیامد. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند این پهپاد برای پرواز این مسیر طولانی، سر جنگیِ خیلی کوچکی داشته تا بتواند سوخت بیشتری حمل کند.

این پهپاد در مجموع حدود ۶ دقیقه در سامانهٔ رهگیر نیروی هوایی رصد شده و در عین حال یک پهپاد هم از عراق به هوا برخاسته بود و توجه پدافند صهیونیست‌ها به‌سمت آن پهپاد رفته است. این پهپاد برای اسرائیل ناشناخته است؛ چون قبلاً یمن از پهپاد یافا صحبت نکرده و احتمال می‌رود نسخهٔ چهارم پهپاد «صماد» باشد که بُرد آن به حدود ۲۲۰۰ کیلومتر می‌رسد و توان حمل ۴ موشک را دارد. این پهپاد بهینه‌سازی شده که توانسته خود را به تل‌آویو برساند.

نیروی هواییِ رژیم صهیونیستی برای سرپوش‌گذاشتن بر این ضعف در تحقیقات اولیه اعلام کرده که خطای انسانی سبب رسیدن پهپاد و انفجار آن شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته