دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1403 - 14:26

واکنش اسبقیان به اعتراض برخی از اعضای مجمع وزنه برداری به قرارداد میلیاردی بازیکنان فوتبال+ فیلم

واکنش اسبقیان به اعتراض برخی از اعضای مجمع وزنه برداری به قرارداد میلیاردی بازیکنان فوتبال+ فیلم
معاون وزارت ورزش گفت: مدیران کلی که در استان‌ها به وزنه‌برداری کم توجهی کنند، باید در مورد آنها فکر جدی کرد.
کد خبر : 923031

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری مجمع عمومی وزنه برداری برخی از اعضا نسبت به بی توجهی بعضی از مدیران کل استان ها شکایت کردند و برخی از اعضا هم از اینکه در فوتبال قراردادهای میلیاردی با بازیکنان بسته می شود اما بودجه ورزش المپیکی پایین است گلایه هایی کردند. در همین زمینه شروین اسبقیان اظهار کرد:  مجمع فوق‌العاده‌ای برگزار شد و حس خوبی به من دست داد، چون قهرمانان پرآوازه وزنه‌برداری ایران را در مجمع دیدم. هر کدام از این قهرمانان اگر نکته‌ای را به رئیس فدراسیون بگویند، در توسعه وزنه‌برداری موثر خواهد بود. وزنه‌برداری در حال پوست اندازی است. ما در حال طی کردن یک مسیر هستیم و نتیجه گرفتن نیز مثل خم رنگرزی نیست که زود به آن رسید و نیازمند تمرینات سخت و سنگین است.

وی افزود: یادم می‌آید که حسین رضازاده در شرایط سخت و در زیر پله تمرین می‌کرد و از آنجا قهرمان المپیک شد. امروزه در حوزه قهرمانی و همچنین بخش بانوان اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. ما چشم‌انداز خوبی را برای وزنه‌برداری پیش‌بینی می‌کنیم.

اسبقیان تاکید کرد: ورزشکاران ما باید به لحاظ فرهنگی هم الگویی برای جوانان باشند.‌ این مدال‌ها و قهرمانی‌ها یک روز به پایان می‌رسد، اما رفتار حسنه و صداقت باقی می‌ماند. ما اگر روح و جسم را در کنار هم پرورش ندهیم، دچار مشکل می‌شویم. قطعا انوشیروانی به مسائل فرهنگی هم توجه دارد و خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: درباره مسائل اعتباری که در مجمع مطرح شد، همه آنها را چشم بسته قبول می‌کنم. من متوجه هستم که دغدغه اعضای مجمع چه چیز است. این یک واقعیت است که باید تجهیزات مدرن و استاندارد داشته باشیم و این یک نیاز است، اما این را بدانید که اعتبارات 18 میلیاردی که به 23 میلیارد رسید، امروز به 126 میلیارد افزایش داشته است. این بدان معناست که وزیر ورزش متوجه شرایط است. در کمتر از یک سال از حضور او، اقدامات عملیاتی زیادی صورت گرفته است.

اسبقیان گفت: مدیران کلی که در استان‌ها به وزنه‌برداری کم توجهی کنند، باید در مورد آنها فکر جدی کرد. این رشته باعث بالا رفتن پرچم ایران و نواخته شدن سرود ملی شده است. حتماً این قول را می‌دهم که اگر کسی کم توجهی کرد، فکری به حالش می‌کنیم، چون وزنه‌برداری از ستون‌های ورزش کشور است. دغدغه ما الان مدال المپیک است و با چراغ قوه به دنبال مدال می‌گردیم که ورزشکاران افتخارآفرینی کنند. مگر می‌شود که از کنار رشته‌هایی مثل کشتی و وزنه‌برداری به سادگی گذشت. اگر نیاز باشد، به استان‌های مختلف می‌رویم تا تکلیف وزنه‌برداری را در آنجا مشخص کنیم.

به گزارش آنا، اسبقیان همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد و درمورد مجمع امروز وزنه برداری گفت:ورزش هایی مثل وزنه برداری که جزو امیدهای ما در المپیک است باید بودجه خوبی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که پاداش ورزشکاران پارالمپیکی چه می شود گفت: پاداش پارالمپیک جزو اولویت های ما هست.در مورد مبلغ پاداش هنوز تصمیم گیری نشده اما سیاست ما هست که به آنها توجه ویژه شود.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در مورد آخرین وضعیت کاروان ایران در پاریس عنوان کرد:از مادران و خانواده ها می خواهیم برای کاروان ایران در المپیک دعا کنند.

برای دیدن مصاحبه کامل اسبقیان فیلم زیر را مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته