دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گودرزی مطرح کرد؛

پذیرش 400 دانشجو معلم برای تحصیل در رشته بهداشت دانشگاه فرهنگیان

پذیرش 400 دانشجو معلم برای تحصیل در رشته بهداشت دانشگاه فرهنگیان
مدیر کل دفتر تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره‌های توانمندسازی مراقبان سلامت را در تابستان برگزار کردیم و آموزش‌های مدیریت بحران را برای افراد در نظر گرفتیم.
کد خبر : 922896

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعظم گودرزی مدیرکل دفتر تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو درباره موضوع مجوز پذیرش 400 دانشجو معلم برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در رشته بهداشت گفت: در دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با استناد به سند تحول بنیادین که مسئولیت‌های بزرگی را برای حوزه سلامت تعیین کرده و با استناد به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت یکی از اقدامات ما جذب و توانمند سازی نیرو با توجه به شرایط زیست بوم جدید و اتفاقاتی است که در حوزه سلامت برای دانش آموزان رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما ایجاد رشته بهداشت مدارس را در سال تحصیلی گذشته اولین بار تجربه کردیم افزود: سیصد و ده دانشجو معلم رشته بهداشت را جذب کردیم که از مهر ماه سال گذشته شروع به تحصیل کردند و به عنوان دانشجو معلم در حال تحصیل هستند و در سه سال آینده وارد مدارس می‌شوند.

گودرزی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید توانستیم مجوز جذب چهارصد دانشجو معلم را در مدارس بگیریم و افرادی که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند در صورت علاقه مند بودن می‌توانند رشته بهداشت مدارس را انتخاب کنند.

مدیرکل دفتر تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما دوره‌های توانمند سازی مراقبین سلامت را در تابستان برگزار کردیم و آموزش‌های مدیریت بحران را برای افراد در نظر گرفتیم.

گودرزی مطرح کرد: از اساتید خبره در حوزه مدیریت بحران دعوت کردیم و افراد گواهی نامه مدرسی مدیریت بحران را دریافت می‌کنند و بعد از بازگشت به استان خود همه فرهنگیان با اولویت مراقبین سلامت و مدیران مدرسه را آموزش می‌دهند تا در سال تحصیلی آینده دانش آموزان با سلامت کامل در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته