دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1403 - 22:01

وزیر خارجه آمریکا: برای حل مسئله هسته‌ای ایران راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا: برای حل مسئله هسته‌ای ایران راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهیم
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن برای حل مسئله هسته‌ای ایران راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.
کد خبر : 922869

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بلینکن در نشست امنیتی آسپن ضمن انتقاد از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج از برجام گفت: زمانی که دولت جو بایدن آغاز به کار کرد، ما سعی داریم دوباره دیپلماسی هسته‌ای را با ایران دنبال کنیم، زیرا اگر حداقل یک مشکل حذف شود یعنی اینکه ایران دارای سلاح هسته‌ای نباشد، این اصولا امر خوبی است.

وی در انجمن امنیتی آسپن ضمن تاکید بر اینکه ایران سلاح هسته ای تولید نکرده، با تکرار ادعاهای پیشین آمریکا گفت: ایران به جای اینکه حداقل یک سال با ظرفیت تولید اورانیوم برای یک سلاح هسته ای فاصله داشته باشد، اکنون احتمالاً یک یا دو هفته تا انجام این کار فاصله دارد.

بلینکن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد، اما همچنان راه دیپلماتیک را برای جلوگیری از این امر ترجیح می دهد.

وی گفت: اگر ایران در مورد تعامل جدی است، باید از کاری که در برنامه هسته ای خود انجام داده است، عقب نشینی کند. ثانیاً، ما فشار بر ایران در سراسر جهان را حداکثر رسانده ایم. ما بیش از ۶۰۰ تحریم علیه افراد و نهادهای ایرانی اعمال کرده ایم. هیچ یک از این تحریم ها لغو نشده اند.»

بلینکن همچنین با اشاره به انتخابات ایران ادعا کرد که امیدی به تغییر در رویه تهران ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته