دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

الگوی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به ۲۰ درصد مدارس ابلاغ شد

الگوی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به ۲۰ درصد مدارس ابلاغ شد
پردلی گفت: الگوی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه،‌ تأیید و به 20 درصد از مدارس ابلاغ شد؛ درواقع، از این 20 درصد، 10 درصد مدارس عادی‌ دولتی و 10 درصد باقی مدارس خاص دولتی مانند سمپادها، شاهد و تعدادی مدارس غیردولتی الگوی مدرسه در سند تحول را اجرا خواهند کرد.
کد خبر : 922677

مصطفی پردلی، معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در دوره کاری که انجام دادیم، صدای سند تحول بنیادین در کف مدرسه‌ها شنیده شد. برای اولین بار بعد از این همه سال که سند تحول مصوب و ابلاغ شد، نقشه راهی ابلاغ کردیم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و چندی پیش الگوی مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه،‌ تأیید و به 20 درصد از مدارس ابلاغ شد؛ درواقع، از این 20 درصد، 10 درصد از مدارس عادی‌دولتی و 10 درصد دیگر باقی مدارس خاص دولتی مانند سمپادها و شاهد و یک تعداد مدارس غیردولتی الگوی مدرسه در سند تحول را اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قفل این کار در دولت سیزدهم شکسته شد، ادامه داد: اکنون این کار به‌خوبی پیش می‌رود و این دستاورد بسیار بزرگی است. مسئله دیگری که در این دوره وجود داشت این بود که مقام معظم رهبری بعد از سالها که در دیدارمان در مورد آموزش و پرورش صحبت می‌کردیم، گلایه‌مند بودند که چرا از سند تحول خبری نیست و اتفاقی نیفتاده است.

نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابتدای یک تحول بزرگتر است

پردلی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: حتی دو سال پیش صراحتاً ایشان گفتند که سند تحول نیاز به نقشه راه دارد و این نقشه راه چه شد. عبارتی که امسال ایشان به کار بردند این بود که ما خیلی خوشحالیم که سندی که سالها در کشو گذاشته شده بود، بالاخره از کشو بیرون آمد و اجرا می شود و اتفاقات خوبی افتاده است و در آنجا از این موضوع سند تشکر کردند و اینکه تأکید کردند که این راه با قدرت ادامه پیدا کند.

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: انگار ایشان نقشه راه را ابتدای تحول بزرگتر به همه ما معرفی کردند و این تأکید از این جهت بود که اتفاق ادامه دار باشد.

پردلی با بیان اینکه در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اتفاقات مثبت بسیار زیادی رخ داده است، اظهار کرد: رهیاران تحول برای تدوین این سند و سایر کارهایی که توسط مجموعه‌ای که در سند توسعه آموزش و پرورش کار می کردند، شکل گرفت. به عبارت دیگر، سایر افراد در دولت‌های پیشین برای این مطالبه بر زمین مانده تلاش کرده بودند؛ اما شاید شرایط، زمان، مکان و فرصت‌هایی که در اختیارشان بود،‌ نتوانستند به سر منزل مقصود برسانند و با اهتمام ویژه شهید جمهور، وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این موضوع وقت و انرژی گذاشته شد و به مقصد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته