دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پناهی روا خبر داد؛

ابلاغ شیوه‌نامه و زمان ثبت نام مدارس شاهد

ابلاغ شیوه‌نامه و زمان ثبت نام مدارس شاهد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت نام مدارس شاهد خبر داد.
کد خبر : 914374

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا پناهی روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به جایگاه مدارس شاهد به عنوان مدارس مورد وثوق دانش آموزان و خانواده‌های محترم ایشان و لزوم خدمات شایسته به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جایگاه این مدارس به عنوان پایگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی و دغدغه‌ای که مقام عالی وزارت در جهت کیفیت بخشی این مدارس دارند، برنامه ریزی برای ثبت نام این مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با حساسیت دنبال و شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد ابلاغ شد.

وی افزود: این شیوه نامه در اجرای اساسنامه طرح شاهد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات جلسه اخیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به ریاست وزیر آموزش و پرورش و با حضور برخی معاونین و مدیران کل حوزه ستادی و مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شده است.

عضو شورای معاونین وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش ثبت نام مدارس شاهد به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق درگاه my.medu.ir و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌شود.

پناهی روا ادامه داد: زمان بندی پیش ثبت نام جهت اطلاع دانش آموزان و اولیا به این صورت است که پایه اول ابتدایی از اول تا ۲۰ خرداد، پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از ۲۱ خرداد لغایت دهم تیر و پایه دهم (دوره دوم متوسطه) از اول تیر شروع و تا ۲۰ تیر انجام خواهد شد. همچنین زمان پیش ثبت نام دانش آموزان در میان پایه‌های مدارس شاهد در تمامی دوره‌های تحصیلی از اول تا ۱۵ مرداد است.

وی تاکید کرد: بدیهی است پس از اتمام این زمان بندی‌ها، دانش آموزانی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، با اطلاع رسانی که از طریق مدرسه صورت خواهد گرفت، برای ارائه مدارک و تکمیل ثبت نام به مدرسه مراجعه خواهند نمود و اولیای عزیز و بزرگوار از حضور در مدرسه جهت پیش ثبت نام جدا خودداری نمایند.

دبیر ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از تلاش‌های تمامی مدیران مدارس شاهد در سطح کشور تاکید کرد، با توجه به اهداف طرح پراکنده شاهد و اولویت فرزندان طرح شاهد در استفاده از فوق برنامه‌ها، فضا و امکانات آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، ستاد‌های اجرایی شاهد استان، شهرستان، مناطق و نواحی با هماهنگی‌های لازم از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرایط ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان طرح شاهد را فراهم می‌نمایند؛ همچنین سنجش آغازین برگزاری کلاس‌های پیش نیاز و مهارت آموزی و … در تمامی دوره‌های تحصیلی بر اساس ضوابط مندرج در شیوه نامه برنامه هفتگی مدارس شاهد نیز از جمله مواردی است که مدیران مدارس شاهد بر آن اهتمام خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نام مدارس شاهد با شهید و شهادت گره خورده و دارای تقدسی است که باید همه تلاش کنیم حافظ این نام مقدس باشیم. استقبال از مدارس شاهد یعنی مردم به این مدارس اعتماد دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته