دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1395 - 10:13
با انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد و مرکز تحقیقات فرماندهی مرزبانی ناجا؛

ساخت ربات پرنده برای دیده‌بانی مرزهای کشور، در آموزشکده سما مشهد کلید خورد

با برگزاری جلسه‌ای مشترک در مرکز تحقیقات کاربردی فرماندهی مرزبانی کل کشور، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و کاربردی، بین آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد و این مرکز به امضا رسید.
کد خبر : 92240

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در تفاهم‌نامه بین آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد و مرکز تحقیقات فرماندهی مرزبانی ناجا، اجرای بخشی از طرح های پژوهشی و کاربردی که مورد نیاز مرکز تحقیقات مرزبانی کشور بود به آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد واگذار شد.


شناسایی و دیده‌بانی بخشی از مرزهای کشور شامل مرز استان سیستان و بلوچستان به طول 900 کیلومتر، یکی از نیازهای مرکز بود که با پیشنهاد اعضای هیات علمی آموزشکده سما مشهد، قرار شد اجرای طرح «ربات پرنده» از سوی تیم طراحی آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد، آغاز و پس از آزمایش نمونه اولیه این طرح و تایید آن از سوی مرکز تحقیقات کاربردی ناجا، عملیاتی شود.


این مرکز حمایت کامل مادی و معنوی خود را از «کنفرانس ملی مهندسی برق» نیز که امسال قرار است در آموزشکده سما مشهد، برگزار شود، اعلام کرد. یکی از شاخه‌های این کنفرانس به موضوع کاربرد مهندسی برق در حوزه مرزبانی کشور خواهد پرداخت.


برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز مرکز تحقیقات مرزبانی ناجا از سوی آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد، با توجه به وجود نیروهای توانمند علمی و فضای مناسب آموزشی در این آموزشکده، یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این تفاهم نامه به تصویب رسید.


این جلسه با حضور سرگرد حمید خزایی مسئول تحقیقات صنعتی مرکز تحقیقات مرزبانی ناجا، سروان مرتضی امانی مسئول اطلاع رسانی مرکز، دکتر محمود مومنی و مهندس محمد رسولی اعضای هیات علمی گروه برق آموزشکده سما مشهد و محمد عباسپور دانشجوی سما مشهد، در محل مرکز تحقیقات فرماندهی مرزبانی ناجا برگزار شد.


عملیات ساخت «ربات پرنده» با مشارکت گروه های برق، مکانیک خودرو و کامپیوتر در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد در حال اجرا است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته