دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هکرها به کمپانی دیزنی حمله کردند

هکرها به کمپانی دیزنی حمله کردند
حمله به کمپانی دیزنی باعث شده بیش از ۱ ترابایت از اطلاعات این شرکت شامل پروژه‌های منتشر نشده، طراحی‌های قدیمی و جدید، اطلاعات شخصی و... در اختیار هکرها قرار بگیرد.
کد خبر : 922371

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از ساعاتی پیش خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که توجهات را به سمت کمپانی انیمیشن‌سازی «دیزنی» (Disney) جلب کرده است. طبق این خبر ادعا شده که شرکت «دیزنی» هک شده است و هکر‌ها توانسته‌اند حجم قابل توجهی از اطلاعات مربوط به کارهای قدیمی و جدید این کمپانی را به دست آورند.

در حال حاضر گروه هکری Nullbulge ادعا می‌کند که به ۱.۱ ترابایت از داده‌های داخلی شرکت سرشناس دیزنی دسترسی پیدا کرده است. البته برخی مدعی هستند که میزان اطلاعات لو رفته در این حمله هکری بسیار بیشتر است و هکرها ۲.۵ ترابایت اطلاعات از این شرکت سرقت کردند. این داده‌ها شامل پروژه‌های معرفی‌نشده، کانسپت آرت‌ها، لوگو‌های طراحی‌شده و اطلاعات شخصی کارمندان دیزنی و... می‌شوند.

در حالی که هنوز کمپانی دیزنی واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است، به جز چند تصویر که فایل‌های مختلف از آثار را نشان می‌دهد، چیز تازه‌ای از موارد هک شده منتشر نشده است.

نظریه دیگری که در رابطه با این اتفاق مطرح است، هک شدن سیستم‌های کمپانی دیزنی توسط طرفداران بازی «کلاب پنگوئن» است. دیزنی چند سال پیش امتیاز این بازی را خرید، اما چون سود چندانی برای این کمپانی نداشت، آن را با وجود میلیون‌ها کاربر آنلاین، از رده خارج کرد و ضربه بزرگی به این بازی زد، حالا به نظر می‌رسد طرفداران کلاب پنگوئن با هک کردن سرور دیزنی از این شرکت انتقام گرفته‌اند.

دلیل مطرح شدن این تئوری نیز وجود اطلاعات قدیمی کاربران این بازی در میان اطلاعات هک شده اخیر است. در ابتدا تصور می‌شد که این داده‌ها فقط شامل اطلاعات قدیمی کاربران از بازی آنلاین باشد؛ اما از آن زمان مشخص شده است که این نقض شامل داده‌های داخلی شرکت، برنامه‌های تبلیغاتی، داده‌های دیزنی و برنامه‌های داخلی شرکت نیز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته