دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نظری در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

حل مشکل آبیاری فضای سبز، با توسعه تصفیه‌خانه‌های پایتخت

حل مشکل آبیاری فضای سبز، با توسعه تصفیه‌خانه‌های پایتخت
معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: با ایجاد و توسعه تصفیه‌خانه‌ها در شهر تهران امیدواریم مشکلی در آبیاری فضای سبز نداشته باشیم و اگر شهروندان در جایی به موردی در خصوص عدم آبیاری درختان و فضای سبز در محوطه شهری برخورد کردند، از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.
کد خبر : 922344

حسین نظری معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری از نظر درصد پیشرفتی که به عنوان معیار تعریف شده بود، پیشرفت بیشتری داشته‌ایم و تا کنون به پیشرفت ۴۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که شهرداری با وزارت نیرو دارد تا کنون تعامل خوبی در احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه ها داشتیم و در جلسات مشترک اینکه ما برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده کنیم مسئله‌ای نداشتند و البته روی برخی موارد مثل نرخ استفاده از پساب اختلاف نظر وجود دارد و امیدواریم در این زمینه هم به تفاهم برسیم.

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، دوستان ما در وزارت نیرو معتقدند که ما تصفیه‌خانه را به آن‌ها تحویل بدهیم اما نظر ما این نیست و می‌گوییم در قسمتی که تفاهم کردیم و صورت جلسه‌ای که وجود دارد قرار شده است که وزارت نیرو کار کشیدن لوله ارتباطی را انجام بدهند و ما هم بر خلاف وظیفه ذاتی خود ایجاد تصفیه خانه را اجرا کردیم.

نظری در ادامه یادآور شد: ما در همه زمينه‌ها با وزارت نیرو همراه بوده‌ایم و مثلا اگر چاه‌های آب را خواسته‌اند و حتی در پروژه‌های آبرسانی به تهران که وظیفه شهرداری نبوده است با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به وزارت نیرو کمک کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با ایجاد و توسعه تصفیه‌خانه‌ها در شهر تهران امیدواریم مشکلی در آبیاری فضای سبز نداشته باشیم و اگر شهروندان در جایی به موردی در خصوص عدم آبیاری درختان و فضای سبز در محوطه شهری برخورد کردند، از طریق سامانه ۱۳۷ یا سایر کانال‌های ارتباطی ما را مطلع کنند تا در اسرع وقت ورود کرده و مشکل را برطرف کنیم.

معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: در سال اول یک‌هزار و دویست و پنجاه هکتار، در سال دوم یک‌هزار و پانصد هکتار و در سال سوم ۲ هزار هکتار به کمربند سبز شهر تهران اضافه کردیم و برنامه سال جاری هم افزوده شدن  یک‌هزار و هشتصد و پنجاه هکتار به کمربند سبز پایتخت بوده و البته بیش از این مقدار یعنی ۲ تا ۳ هزار هکتار دیگر به سطح کمربند سبز افزوده خواهد شد.

نظری همچنین خاطرنشان کرد: در حین کمبود منابع آبی و کم آب که در طول ۳ سال اخیر با آن مواجه بودیم، پیشرفت و توسعه فضای سبز شهر تهران را به طور چشمگیر و قابل ذکر اجرایی کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته