دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست تخصصی «واکاوی مسائل و چالش‌های نوشت افزار» مطرح شد؛

آگاهی اندک نسبت به بازار نوشت‌افزار ایرانی وجود دارد

آگاهی اندک نسبت به بازار نوشت‌افزار ایرانی وجود دارد
نشست تخصصی «واکاوی مسائل و چالش‌های نوشت افزار» با حضور جمعی از مدیران صنعت نوشت افزار، تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم التحریر برگزار شد.
کد خبر : 922259

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی «واکاوی مسائل و چالش‌های نوشت‌افزار» با حضور جمعی از مسئولان، تولیدکنندگان، فعالان و متخصصان حوزه نوشت‌افزار و نیز کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد. 

در این نشست وضعیت صنعت نوشت‌افزار، به‌عنوان یکی از صنایع فرهنگی راهبردی و پرظرفیت تبادل‌نظر شد و حاضران به شناسایی دقیق‌تر و اولویت یابی مسائل اصلی این حوزه پرداختند. 

در این نشست برخی از چالش‌ها و مسائل صنعت نوشت‌افزار نظیر آگاهی اندک نسبت به بازار نوشت‌افزار ایرانی، ضعف جدی در داده‌های وضعیت شناختی و اطلاعات آماری، کم ثباتی سیاست‌ها و تصمیم‌های این حوزه، تخصیص ناکافی و دیرهنگام ارز به تولیدکننده و واردکننده لوازم‌التحریر، ضعف در آموزش و به‌کارگیری نیروی انسانی ماهر، کاستی در شخصیت‌سازی به‌دلیل مشکلات مربوط به حقوق مالکیت معنوی و بازار پردازی فرهنگی، تأمین بخش قابل‌توجهی از نیاز بازار با کالا‌های غیرقانونی و قاچاق، وجود خطا و خلل در سازوکار‌ها و سامانه‌های مالیاتی، پیامد‌های آسیب‌زای برخی از سیاست‌های حمایتی مانند ممنوعیت واردات اقلام خاص، غلبه رویکرد غیر حمایتی در تعامل فعالان این حوزه با سازمان صداوسیما و... مطرح شد. 

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور، اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار تهران، کمیسیون نوشت‌افزار مجمع عالی واردات، مجمع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی، دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دفتر صنایع نوشت‌افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته