دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حمایت از استارت‌آپ‌ها و صندوق‌های خطرپذیر

حمایت از استارت‌آپ‌ها و صندوق‌های خطرپذیر
فعال عرصه کسب وکار‌های نو گفت: عدم اعتماد و عدم قطعیتی که سهامداران نسبت به قیمت‌گذاری سهام شرکت‌ها دارند، یکی از دغدغه‌هاست که البته باید پذیره‌نویسی در همان ابتدا انجام شود تا اشخاص بتوانند شرکت کنند و از همان ابتدا مشارکت همه، تضمینی برای رشد و تقویت اهداف در نظر گرفته شود.
کد خبر : 921309

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوآوری یکی از حقایق کارآفرینی است که با ظهور استارتاپ ها، توجه به این مفهوم نیز بیش از گذشته قوت گرفت. هرچند که نوآوری و عنصر اصلی آن به نام خلاقیت، ضرورتی بزرگ، برای کسب و کار‌ها محسوب می‌شود، اما استارتاپ‌ها توانستند نوآوری را، از فناوری به سایر عرصه‌های تجارتی وارد کنند.

امروزه و در حال حاضر تعداد زیادی مراکز رشد و نوآوری و پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد. در این میان شرکت‌های استارت‌آپی و نوپایی هستند که به طور مرتب شکل می‌گیرند و برخی از آنها ممکن است حتی موفق نشوند و زود از بین بروند.

در همین رابطه یکی از فعالان عرصه کسب و کار‌های نو با توجه به ضرورت حمایت از استارت آپ‌ها گفت: یکی از راه‌های تقویت رقابت در بازار حفظ و توسعه و ورود به بازار بورس است.

محمدحسین فهیمی با بیان اینکه در نزدیک به دو سال گذشته شرکت‌های زیرمجموعه متعددی را تأسیس شده و برخی هم در شرف راه‌اندازی هستند، اظهار داشت: این گروه مالی تقریباً از دو سال پیش حوزه فعالیت خود را در بخش بازار مالی کشور آغاز کرد و ۶ ماه پس از تاسیس به عنوان یک نهاد مالی نزد سازمان بورس پذیرفته شد.

رئیس هیئت مدیره یک گروه مالی، با بیان اینکه در دو سال گذشته برای حمایت از استارت‌آپ‌ها که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند صندوق‌های خطرپذیر را با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی سه پروژه را هدایت کردیم، گفت: در اواخر خرداد ماه ما یک شرکت را با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومان ثبت کردیم. امیدواریم بتوانیم به عنوان یک شرکت نوآور که در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند تا اواخر امسال اخبار خوبی داشته باشیم. در نهایت مذاکرات اولیه با سازمان بورس برای دریافت مجوز شرکت تأمین سرمایه صورت گرفته و موافقت اولیه را دریافت کردیم و امیدواریم در چند ماه آتی به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب