دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1403 - 15:15
حجت‌الاسلام زارعی:

ائمه اطهار(ع) جنبه کفر به طاغوت را با شدت دنبال می‌کردند/ شهادت امام حسین(ع) بیشترین اثر را داشت

ائمه اطهار(ع) جنبه کفر به طاغوت را با شدت دنبال می‌کردند  شهادت امام حسین(ع) بیشترین اثر را داشت
سخنرانی، ذکر مصیبت و عزاداری در دومین روز از دهه اول ماه محرم در مسجد الغدیر واحد کرمانشاه برگزارشد.
کد خبر : 921279

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در دومین روز از دهه نخست ماه محرم‌الحرام  با حضور افشین غنی‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، معاونان و هیئت رئیسه دانشگاه، دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: در آیت‌الکرسی می‌خوانیم که اگر کسی می‌خواهد به ریسمان الهی چنگ بزند نخست باید کفر به طاغوت را در خود ایجاد کند و بعد ایمان به خداست.

حجت‌الاسلام احمد زارعی اضافه کرد: در روایتی از امام صادق علیه‌السلام داریم که بنی‌امیه هیچ مخالفتی با تعلیم ایمان نداشتند، اما اجازه نمی‌دادند کسی موارد و مصادیق شرک و طاغوت‌ستیزی را آموزش دهد و برای مردم بیان کند، هدف آنها این بود که اگر روزی خلاف دین دستوری دادند کسی مانع آنها نشود.

وی متذکر شد: ائمه اطهار علیهم‌السلام همگی در جنبه کفر به طاغوت خیلی از خود مایه گذاشتند و امام حسین علیه‌السلام از زمانی که از بیعت با یزید سرباز زد می‌دانست که به شهادت می‌رسد، اما هدف ایشان این بود که شهادت ایشان بیشترین اثر را داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تبیین کرد: از دیگر برنامه‌های این مراسم عرفانی ذکر مصیبت و عزاداری توسط کربلایی احسان ویسی، کربلایی محمدمهدی دستمزد، مهدی جانجانی و سینه‌زنی عزاداران بود و این مراسم به همت هیئت حضرت ولی‌عصر(عج) و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته