دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام فرآیند انتخاب سرآمدان آموزشی دانشگاه ها/ ابلاغ بخشنامه سومین سرآمدان آموزشی در مهر

اعلام فرآیند انتخاب سرآمدان آموزشی دانشگاه ها  ابلاغ بخشنامه سومین سرآمدان آموزشی در مهر
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به انتخاب ۱۹ سرآمد آموزشی از ۱۸ دانشگاه کشور گفت: بخش نامه سومین اجلاس سرآمدان آموزشی را مهر ماه ابلاغ خواهیم کرد.
کد خبر : 921266

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا نقی زاده در دومین اجلاس سرآمدی آموزشی دانشگاه‌ها که دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گزارشی از فرآیند انتخاب اساتید سرآمد ارائه داد و گفت: بر اساس دستور وزیر پایه‌های تشویقی که در دانشگاه‌ها مطرح شد یکی از موارد بحث انتخاب سرآمد اند آموزشی بود که در نظام تشویقی مایخ‌ها این موضوع به صورت ویژه دیده شد سایر ۱۴۰۱ شیوه نامه سرآمدان آموزشی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و سال گذشته نیز شیوه نامه را تدوین کردیم بر اساس آن به ازای هر ۳۰ نفر هیئت علمی یک سرآمد آموزشی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: برنامه ما در وزارت علوم این بود با هر سه بار انتخاب هیئت علمی یک پایه تشویقی به آنها اعطا شود وزارت علوم حداکثر ۲۰ نفر را به عنوان سرآمد آموزشی کشور انتخاب می‌کند و دانشگاهی که کمتر از ۳۰ هیئت علمی داشته باشد حداکثر یک نفر را باید به عنوان سرآمد معرفی کند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی تاکید کرد: ما ۱۶ ملاک ارزیابی را برای سرآمدان آموزشی تعیین کردیم. اولین اجلاس سال گذشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و ۱۸ سرآمد مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بخشنامه اجرای آیین نامه ۲۸ بهمن سال گذشته برای ارزیابی سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ انجام شد در این دوره شاخص‌های ملی بسیار دقیق‌تر بررسی شد و ما ۶ ملاک ارزیابی داشتیم که ۱۰ ملاک ارزیابی را نیز دانشگاه‌ها تدوین کردند.

نقی زاده بیان کرد: امسال کار گروه ۱۹ سرآمد انتخاب شدند بیش از ۵۹ دانشگاه در ایت اجلاس مشارکت داشتند. بیش از ۸۴ پرونده را در کار گروه بررسی کردیم. 

به گفته وی، امسال فقط در دانشکاه تهران دو سرآمد آموزشی داشتیم و ۱۰ دانشگاه هم از تهران و ۸ دانشگاه هم از شهرستان اساتید سرامد داشتند. 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با بیان اینکه بخش نامه سرآمدان آموزشی برای انتخاب سرآمدان آموزشی سال آینده را مهرماه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد، گفت:  البته ما در ارزیابی شاخص‌ها را باید دقیق‌تر انجام بدیم و اصلاح پایه‌های تشویقی برای اساتید سرآمد را پیگیری میکنیم امیدوارم اعمال شود.

وی تاکید کرد: ما تلاش کردیم آموزش را روی میز آموزش عالی بیاوریم بر این اساس با دستور وزیر تمام جوایز این سرآمدان مشابه پژوهشگران برتر باشد. همچنین امیدوارم سرآمدان آموزشی را هر سال به شکل گسترده‌تر در دانشگاه‌ها برگزار کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته