دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمودزاده در گفت‌وگو با آنا:

ابتکار و خلاقیت را باید در مدارس غیردولتی تسری ببخشیم

ابتکار و خلاقیت را باید در مدارس غیردولتی تسری ببخشیم
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تسری ابتکارات، خلاقیت‌ها و ایده‌ها برای مدارس دولتی و غیردولتی در حوزه‌های مختلفی که تدوین و داوری شده است، اتفاق خواهد افتاد و از چند طرحی که در سطح مدارس دولتی و غیردولتی در قالب ابتکارات، ایده‌ها و خلاقیت‌ها به سطح ملی و کشوری رسیدند، تجلیل می‌کنیم.
کد خبر : 921080

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: یکی از رویداد‌هایی که درصدد هستیم آن را قطعی و نهایی‌سازی کنیم، رویداد ملی زبان است.

وی با بیان اینکه رویداد الگوی کتب همه زبان‌های خارجه در حال تدوین است، تصریح کرد: فرآیند از کف آموزشگاه‌ها تا سطح ستادی را قرار است به یک رویداد تبدیل کنیم. به عبارت دیگر، مدل کتاب‌های درسی مورد استفاده در آموزشگاه‌های زبان متناسب با فرهنگ و تاریخ تمدن صورت می‌گیرد.

از آثار برجسته در قالب سی‌دی و کتاب درسی و داستانی تجلیل می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تجلیل از آثار برجسته در سال‌های گذشته عنوان کرد: در این سازمان از آثار برجسته‌ای که در سال گذشته به عنوان سی‌دی و کتاب در حوزه درسی و داستانی تولید شده است، تجلیل می‌کنیم و این روند در حال انجام است.

تالیف و تدریس کتاب درسی در حوزه‌های آموزشگاهی؛ از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری

محمودزاده با بیان اینکه تدوین الگو‌ها و مدل تالیف و تدریس کتب درسی را در حوزه‌های آموزشگاهی ارائه خواهیم داد، ابراز کرد: تالیف و تدریس کتب درسی در حوزه‌های آموزشگاهی از سال ۱۳۷۹ مورد دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری بود و به محض دریافت فرآیند فراخوان‌ها و داوری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تألیف و تدریس کتب درسی در حوزه‌های آموزشگاهی در دولت سیزدهم پیگیری شد تا به سرانجام رسید، یادآور شد: سال گذشته مقام معظم رهبری در هفته بزرگداشت مقام معلم به استفاده از ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی تاکید بسیار زیادی داشتند و در این زمینه توفیق بسیار خوبی داشتیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه داوری‌های ایده‌های ۷ هزار طرح از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه در شش محوری که آموزش و پرورش ابلاغ کرده بود از سطح مدارس، مناطق و استان‌ها انجام شد، اظهار کرد: این جشنواره در سطح ملی در مرداد با حضور موسسین برگزار کنیم و بر اساس فرمایش حضرت آقا موضوع را تسری ببخشیم.

طرح‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌ها در سطح ملی و کشوری تجلیل می‌شوند

محمودزاده با بیان اینکه حضرت آقا فرموده بودند ابتکارات و خلاقیت‌ها را باید در سطح مدارس غیردولتی تسری ببخشیم، تصریح کرد: تسری ابتکارات، خلاقیت‌ها و ایده‌ها برای مدارس دولتی و غیردولتی در حوزه‌های مختلفی که تدوین و داوری شده است، اتفاق خواهد افتاد و از چند طرحی که در سطح مدارس دولتی و غیردولتی در قالب ابتکارات، ایده‌ها و خلاقیت‌ها به سطح ملی و کشوری رسیدند تجلیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مشغول انجام فعالیت‌های روزمره از جمله موضوع شهریه هستیم، عنوان کرد: شهریه‌ها امسال تغییرات اساسی بسیار زیادی به خود داشت و متناسب با ماده ۱۵ و ۱۶ قوانین را به‌صورت کامل اجرا کردیم.

خیل عظیمی از مدارس غیردولتی با شهریه ابلاغی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای روند تکمیلی شهریه‌ها در سال اول و دوم، ادامه داد: و امسال بر اساس ماده ۱۵ و ۱۶ به‌صورت کامل بر این موضوع اعمال نظر کردیم. افزایش کف مبلغ شهریه؛ توازن بین کف و سقف شهریه و کنترل سقف شهریه صورت گرفت و امسال یک قانون جدید مصوب کردیم که یک بند برای تخلفات شهریه‌ای در نظر گرفته شد که امسال در حال عملیاتی شدن است و خیل عظیمی از مدارس غیردولتی ما متناسب با شهریه‌های ابلاغی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند.

بازدید‌های میدانی از مدارس غیردولتی برای ارزیابی شهریه

محمودزاده با بیان اینکه اندک مدارس غیردولتی که نسبت به افزایش شهریه‌ها دچار تخلف شده‌اند، عنوان کرد: طبق قانون جدید تصویب‌شده با این مدارس به‌شدت برخورد می‌شود و بازدید‌های میدانی نیز از این مدارس صورت می‌گیرد و اعتراض از این بخش به‌صورت سامانه‌ای در حال انجام است.

وی با اشاره به محوری‌ترین اقدامات سازمان غیردولتی که بحث داغ امروز است، یادآور شد: در این سازمان سه فاز برای نیروی انسانی مدارس غیردولتی در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فاز اول سازمان غیردولتی، توانمندسازی و صلاحیت حرفه‌ای معلمان و مدارس غیردولتی است، اظهار کرد: اجرایی‌سازی این فاز از سال گذشته آغاز شد و حدود ۳۶۰ ساعت دوره برای توانمندسازی آنها در نظر گرفته شده است؛ از این ۳۶۰ ساعت، ۶۰ ساعت آن اجرا شده است و به‌مرور امسال بخشی از آن محقق می‌شود و در سال‌های آتی این اقدام باید به‌صورت کامل انجام بپذیرد تا معلمان کارت صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند. این امر شروع شده و فاز اول آن اجرایی شده است.

تدابیری برای پرداخت حقوق ۳۰ ساعته معلمان اندیشیدیم

محمودزاده با بیان اینکه تلاش کردیم ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی آموزش و پرورش صورت بگیرد، تصریح کرد: چراکه آنها بر اساس قانون کار در حال انجام کار بودند و در پی آن براساس مصوبه مجلس معلمان ۳۰ ساعته شدند تا دستمزد و حقوقشان بر اساس این ۳۰ ساعت اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تدابیری برای موسسات اندیشیدیم تا موسسات قادر به پرداخت حقوق ۳۰ ساعته معلمان شوند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نسبت به حقوق معلمان مراکز غیردولتی اجهاف شده بود و امسال در راستای بیمه تکمیلی معلمان نیز اقدامات دیگری انجام دادیم و با بیمه دانا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و ان‌شاءلله که به مرور نیز این امر انجام شود تا معلمان مراکز غیر دولتی نیز دارای بیمه تکمیلی شوند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با آرزوی سلامتی برای همه معلمان دولتی و غیردولتی، اظهار کرد: سازمان مدارس غیردولتی با قدرت کار خود راهبری و مدیریت می‌کند و در آینده نیز روند پیشرفت کار‌های خود را بروز و ظهور می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب