دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمودزاده در گفت‌وگوی تفصیلی با آنا:

تأثیر منفی جایگاه ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش باید در دولت چهاردهم بازنگری شود

تأثیر منفی جایگاه ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش باید در دولت چهاردهم بازنگری شود
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: جایگاه ثبات مدیریتی را یکی از دغدغه‌های اساسی رهبری در سطوح ستادی و مدیریت‌های استانی خواند و ادامه داد: این ثبات مدیریتی چالش‌هایی را به همراه داشته است و طی سالیان گذشته بر کیفیت‌بخشی آموزشی آموزش و پرورش تاثیرات منفی گذاشت و امیدواریم موردنظر رئیس‌جمهور منتخب مردم در دولت چهاردهم قرار بپذیرد.
کد خبر : 920453

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: موضوع آموزش و پرورش بر اساس تأکیدات هرساله مقام معظم رهبری به‌ویژه در هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره خوبی به جایگاه معلم و آموزش و پرورش دارند.

آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی هستند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی است، تصریح کرد: افراد و سایر دستگاه‌ها مصرف‌کننده هستند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید آموزش و پرورش را نه اولویت، بلکه اولیت می‌دانست، ابراز کرد: همچنین ایشان ایران قوی را در پرتوی تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی کرده بود.

محمودزاده با اشاره به روز‌های تبلیغات ریاست جمهوری شهید جمهور، اضافه کرد: ایشان به آموزش و پرورش و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در اولیت قرار گرفتن نظام تعلیم و تربیت در کشور که عامل توسعه، رشد و پیشرفت کشور، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قلمداد می‌شد، در این راستا اقدامات خوبی در مسیر اتفاق افتاد و حضور خود ایشان در شورای معاونین آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش حضور موثر داشتند و نوعا نگاه بر این بود که این اولیت در آموزش و پرورش و ایران قوی در پرتوی تعلیم و تربیت باید به‌صورت کاربردی و برنامه‌ریزی شده اتفاق بیفتد.

لبخند رضایت مقام معظم رهبری را در بزرگداشت هفته معلم داشتیم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه در راستای ایران قوی خوشبختانه توفیق پرداختن به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داشتیم، اظهار کرد: نقشه راهی که سالیان سال مورد انتقاد مقام معظم رهبری بود در آموزش و پرورش مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و لبخند خوشنودی و رضایت مقام معظم رهبری را در بزرگداشت هفته  معلم داشتیم.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه سند تحول بنیادین سالیان سال در گوشه کمد نگهداری می‌شد، ادامه داد:، اما امسال آموزش و پرورش این توفیق را داشت تا مصوبه نقشه راه را به تصویب برساند. همچنین بازنگری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رخ داد که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری تلقی می‌شد.

محمودزاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی مدرسه در تراز در سطح کشور اتفاق افتاده است، اظهار کرد: ۱۰ درصد از مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص اعم‌از مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدرسه در تراز قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه معتقدم در حوزه سخت آموزش و پرورش اقدامات بسیار شایسته‌ای برگزار شده بود، تصریح کرد: همچنین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز نیز در همین راستا برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این همایش به حوزه سخت آموزش و پرورش اعم‌از موضوع فضا و تجهیزات و حوزه نرم آموزش و پرورش اعم‌از نیروی انسانی که موضوع اصلی این دستگاه برای ورود به حوزه نرم آموزش و پرورش است، پرداخته شد و اتفاقات خوبی شکل پذیرفت.

امسال اثر سوابق تحصیلی پایه دهم و یازدهم نهایی شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: خیرین کمک بسیار خوبی انجام دادند و دولت پروژه‌های جامانده از سال گذشته را به‌خوبی مدیریت کرد. اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راه، مرجعیت معلم، کتاب درس و الگوی اثر سوابق تحصیلی نیز از حوزه نرم آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد: اثر سوابق تحصیلی بر کنکور در دو مجلس و دو دولت به دلیل حجم بالای کاری این ماموریت انجام نشده بود؛ اما در دولت سیزدهم این اقدامات محقق شد. سال گذشته اثر سوابق تحصیلی پایه دوزادهم نهایی شد.

کیفیت آموزشی و مهندسی کیفیت؛ از اثرات الگوی سوابق تحصیلی

وی با بیان اینکه امسال اثر سوابق تحصیلی پایه دهم و یازدهم نهایی شد، عنوان کرد: در پایه نهم و ششم هماهنگی استانی اتفاق افتاد و این موضوع برگشت دانش‌آموزان به مدرسه و داخل کتاب را رقم می‌زند و به عدالت آموزشی و تربیتی کمک بزرگی می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اثرات مثبت الگوی سوابق تحصیلی، یادآور شد: کیفیت آموزشی و مهندسی کیفیت را در حوزه و مسائل آموزشی به همراه خواهد داشت و تاثیر خود را در آینده بر کیفیت آموزشی خواهد گذاشت.

تدوین بسته فرهنگی برای رویکردهای تربیتی آموزش و پرورش

محمودزاده با اشاره به حوزه مسائل و رویکرد‌های تربیتی، اظهار کرد: در این راستا درصدد هستیم برای هر دانش‌آموز یک بسته فرهنگی تدوین شود و از تأکیدات مقام معظم رهبری بود و در مسیر در حال اتفاق است.

جایگاه ثبات مدیریتی؛ از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری

وی با اشاره به پیشنهاد سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به دولت چهاردهم و آینده، تصریح کرد: اینکه همواره آموزش و پرورش مورد اولویت و اولیت است، باید در دولت آینده نیز مورد توجه رئیس‌جمهور منتخب مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی جایگاه ثبات مدیریتی را یکی از دغدغه‌های اساسی رهبری در سطوح ستادی و مدیریت‌های استانی خواند و ادامه داد: این ثبات مدیریتی چالش‌هایی را به همراه داشته است و طی سالیان گذشته بر کیفیت‌بخشی آموزشی آموزش و پرورش تاثیرات منفی گذاشت و امیدواریم موردنظر رئیس‌جمهور منتخب مردم در دولت چهاردهم قرار بپذیرد.

در دولت چهاردهم باید شاهد افزایش نیروی انسانی باشیم

محمودزاده با اشاره به کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموز ش و پرورش، ادامه داد: و همچنین تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امیدواریم مورد توجه وزیر آموزش و پرورش آینده قرار بگیرد و انشالله بتوانیم سال جاری را در راستای شعار ایران قوی توسط مدرسه و معلم قوی سپری کنیم.

وی افزود: امیدواریم در دولت چهاردهم شاهد افزایش نیروی انسانی در کلاس درس، آموزش و پرورش توسط معلم به عنوان طراح و معمار آینده است، باشیم، چراکه پیشرفت و تعالی کشور با این موضوع مرتبط است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه امیدواریم نیروی انسانی در دولت چهاردهم شکل خوبی به خود بگیرد و شاهد این باشیم که موضوع نیروی انسانی تاثیر خود را در جایگاه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور گذاشته باشد و در حوزه آموزش و پرورش توفیقات بیشتر و روزافزون را تجربه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته