دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1403 - 14:03

دانشگاه‌های نسل چهارم محیطی نوآورانه و پویا ایجاد می‌کنند

دانشگاه‌های نسل چهارم محیطی نوآورانه و پویا ایجاد می‌کنند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دامغان گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم با هدف پاسخگویی به نیاز‌های اقتصاد دانش‌بنیان، تلاش می‌کنند تا محیطی نوآورانه و پویا ایجاد کنند.
کد خبر : 920845

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه معاونان علمی  قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور مسئولان برگزار و با قدردانی از تلاش قنبر لایی معاون علمی سابق این واحد دانشگاهی داود داداش نژاد دلشاد به‌عنوان معاون علمی (آموزشی و پژوهشی) واحد دامغان معرفی شد.

حسین افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در این مراسم با بیان اینکه فرصت خدمت‌گزاری به دانشجویان و استادان توفیقی است که باید قدر آن را دانست، اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌های نسل جدید به سمت تحول و پیشرفت در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی حرکت کرده و با تمرکز بر نیاز‌های اقتصاد دانش‌بنیان، تعاملات فعال در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی، نقش مهمی در توسعه و رشد کشور ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم به‌ویژه با رویکرد راهبردی‌تری نسبت به محیط خود برخورد کرده و فعالانه بر آن تأثیر می‌گذارند. این دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در محیط اطراف خود هستند و با هدف پاسخگویی به نیاز‌های اقتصاد دانش‌بنیان، تلاش می‌کنند تا محیطی نوآورانه و پویا ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سال‌های اخیر با توجه به برنامه راهبردی و سند تحول و تعالی این رویکرد مهم را در برنامه کاری خود دارد پس با تمرکز بر سند تحول و تعالی می‌توان به این مهم دست پیدا کرد توجه همگام به پژوهش و آموزش از دیگر راهبرد‌های این سند ارزشمند است که معاون علمی دانشگاه با بهره‌گیری از توان استادان و کارکنان با تجربه این مسیر را به پیش برد.

افشاری تأکید کرد: افزایش تعامل با صنعت و جامعه، نقش مهمی در رونق فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند این امر منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و تقویت بنیه اقتصادی می‌شود و به نوبه خود، به رشد و توسعه پایدار کشور و دانشگاه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب