دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد؛

خودداری از دریافت کالا‌های سلامت‌محور بدون نشانگر رنگی و برچسب اصالت

خودداری از دریافت کالا‌های سلامت‌محور بدون نشانگر رنگی و برچسب اصالت
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در خرید‌های خود دقت کنند، صرفا از فروشگاه و درگاه‌های اینترنتی مجاز خرید کنند و از دریافت کالا‌های سلامت‌محور بدون نشانگر رنگی و برچسب اصالت خودداری شود.
کد خبر : 920775

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت 12 تیرماه سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با قاچاق کالا، به تشریح عملکرد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در این حوزه پرداخت.

مهران ولایی با بیان این مطلب عنوان کرد: در این حوزه از همان ابتدای ابلاغ فرمان، نسبت به جای‌گذاری اداره‌ای تحت عنوان مدیریت مبارزه با قاچاق کالا در حوزه‌های تخصصی این مجموعه اقدام شد که توفیقات قابل توجهی در این مدت صورت پذیرفت.

ولایی ادامه داد: براساس آمار سال ۱۴۰۲ با توجه به عملکرد و بازرسی‌های انجام شده ارزش ریالی مکشوفات این معاونت ۶۹۲ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۵۴ ریال شده است.

وی در ادامه از نظارت مستمر این اداره در حوزه فضای مجازی و رصد فروشندگان کالای سلامت محور خبر داد که در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۰ درگاه فروش اقلام قاچاق با هماهنگی مقام قضایی بسته شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به مردم توصیه کرد در خرید‌های خود دقت کنند، صرفا از فروشگاه و درگاه‌های اینترنتی مجاز خرید کنند و از دریافت کالا‌های سلامت محور بدون نشانگر رنگی و برچسب اصالت خودداری شود، همچنین از سامانه‌های وزارت بهداشت نسبت به دریافت استعلام استفاده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: غذا و دارو سلامت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب