دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1403 - 20:36

کاظمی: چندین نفر از اعضای شعب اخذ رأی در گیلان عزل شدند

کاظمی: چندین نفر از اعضای شعب اخذ رأی در گیلان عزل شدند
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گیلان گفت: تعدادی از اعضای شعب اخذ رأی در گیلان به دلیل جانبداری از یک کاندیدای خاص عزل شدند.
کد خبر : 920690

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، موسی کاظمی رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گیلان، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گیلان اظهار کرد: ۲۷۸ بازرس در ۲۶۸۸ شعبه اخذ رأی به همراه ۱۷ سربازرس در گیلان فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان با بیان اینکه به ازای هر ۱۰ صندوق یک بازرس تعریف شده است، گفت: گزارش‌های مردمی در حوزه‌های انتخابیه از سوی عوامل اجرایی و کاندیداها مورد پایش و بررسی فرار می‌گیرد.

کاظمی از دریافت حدود ۲۳ گزارش مردمی از تخلفات احتمالی در گیلان خبرداد و بیان کرد: در پی این گزارش‌ها تعدادی از اعضای صندوق در برخی شعب اخذ رأی به دلیل تخلف انتخاباتی برکنار شدند.

وی از تعریف ۲۹ بازرس ویژه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گیلان خبر داد و افزود: بنا بر شرایط حساس و اهمیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از سوی استاندار گیلان تعدادی از مدیران و معتمدین استان بعنوان بازرس ویژه معرفی شدند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان با اشاره به گزارش‌های ارسالی از سوی مردم به این هیئت بیان کرد: چند مورد نواقص فنی در برخی شعبات اخذ رأی به این هیئت گزارش شده که مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و در کمترین زمان مرتفع شد.

کاظمی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت و سلامت انتخابات در گیلان اضافه کرد: عملکرد ستاد انتخابات گیلان زیر ذره بین بازرسی قرار دارد.

به گفته وی، تخلفات احتمالی که احیاناً در بیرون از شعب اخذ رأی صورت می‌گیرد به عوامل انتظامی گزارش می‌شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان با اشاره به برخی تخلفات انتخاباتی در اطراف شعب اخذ رای بیان کرد: تعدادی از افراد در اطراف شعب اخذ رأی اقدام به توزیع پوستر تبلیغاتی کرده بودند شناسایی و موارد کشف شده امحا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته