دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ویژه اهل سنت برگزار شد؛

تبیین جایگاه اهل قرآن در محفل انس مدینه

تبیین جایگاه اهل قرآن در محفل انس مدینه
شیخ خلیل افرا عضو شورای افتای اهل سنت، جایگاه اهل قرآن را در روز قیامت بسیار والامرتبه دانست و گفت: قاریان و حافظان در روز قیامت همرتبه با فرشتگان الهی محشور می‌شوند.
کد خبر : 920590
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محافل انس با قرآن از سلسله جلساتی است که این روزها ویژه زائران اهل سنت مدینه بعد در حال برگزاری است و در این محافل که با استقبال زائران مواجه شده، ابتدا قاری، آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کند و در ادامه یکی از علمای اهل سنت به تفسیر این آیات می‌پردازد.
 
در همین راستا، هتل «حیات جراند» مدینه منوره میزبان محفل انس با قرآن بود که در ابتدای این محفل، سیدرضا نجیبی، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی نور، آیاتی از سوره مبارکه «فرقان» را تلاوت کرد.
 
در ادامه این مراسم، شیخ خلیل افرا عضو شورای افتاء اهل سنت به تفسیر این آیات پرداخت و درجه حافظان و قاریان قرآن در روز قیامت را برابر با فرشتگان الهی دانست.
 
وی گفت: اجر و ثواب فردی که قرآن را تلاوت و آیات کلام وحی را حفظ می‌کند، بسیار بالاست.وی به حدیثی نبوی درباره اهمیت تلاوت قرآن اشاره کرد و گفت: از نبی اکرم(ص) نقل شده است که فرمودند «الَّذِی یَقْرَأُ القُرْآنَ وَهُوَ مَاهِرٌ بِهِ مَعَ السَّفَرَةِ الکِرَامِ البَرَرَةِ، وَالَّذِی یَقْرَأُ الْقُرْآنَ وَیَتَتَعْتَعُ فِیهِ وَهُوَ عَلَیْهِ شَاقٌّ لَهُ أجْرَانِ- کسی که ماهرانه قرآن بخواند، با ملائکه بزرگوار و نیکوکار خواهد بود و کسی که قرآن را با وقفه و به سختی بخواند و تلاوت قرآن برایش دشوار باشد، دو پاداش دارد».
 
شیخ خلیل افرا گفت: در فردای قیامت به قاری و حافظ قرآن خطاب می‌رسد که قرآن بخوان و در مرتبه‌های بهشت به‌ازای هر یک آیه که می‌خوانی، بالاتر برو (اِقرَأ و اِرقَ).وی در ادامه خوبی کردن در مقابل اعمال بد دیگران را از مصادیق صفات رسول الله(ص) دانست و گفت: نبی مکرم اسلام در طول حیات مبارکشان صبر کرد و سختی‌های زیادی را متحمل شد تا امت اسلام را هدایت کند.
 
وی به تعامل پیامبر(ص) با مشرکان مکه در ماه رمضان سال هشتم هجری زمانی که مکه را فتح کرد، گفت: رسول خدا پس از فتح مکه مشرکین را پس از آن همه آزار و اذیت که در حق ایشان مرتکب شده بودند، بخشید.
 
شیخ خلیل افرا اضافه کرد: ما اگر رسول الله(ص) را در عمل دوست داشته باشیم و آموزه‌های نبوی را در زندگی خود پیاده کنیم ، در روز قیامت با صالحان، اهل قرآن و انبیای الهی محشور می‌شویم.
 
این عالم برجسته اهل سنت در پایان گفت: رسول خدا فرموده‌اند خانه‌ای که در آن نور قرآن نباشد، همچون خانه ویرانه‌ای است و از خداوند می‌خواهیم ما را از پیروان حضرت محمد(ص) قرار دهد.مولودی خوانی در مدح و ثنای رسول الله(ص) از دیگر بخش‌های این محفل بود که با استقبال حضار مواجه شد و این اشعار زیبا را با شاعر همخوانی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته