دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1403 - 13:42

افزایش مشارکت در انتخابات چالش پیش روی بسیج دانشجویی است

افزایش مشارکت در انتخابات چالش پیش روی بسیج دانشجویی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: بسیج یعنی به صحنه و میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش‌های حیاتی و اساسی، امروز نیز چالش پیش رو افزایش مشارکت در انتخابات است.
کد خبر : 920375

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در جلسه تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری بسیج دانشجویی اظهار کرد: بسیج دانشجویی در نظام اسلامی نقش مهمی در ترویج ارزش‌های انقلابی و اسلامی دارد و به‌عنوان یک تشکل دانشجویی در تاریخ ۲ آذرماه ۱۳۶۷ به‌فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.

وی ادامه داد: از وظایف متعدد بسیج دانشجویی پاسخ به مسائل اعتقادی دانشجویان بسیجی، جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه و تلاش برای ایجاد حکومت بزرگ جهانی اسلام است همچنین، این سازمان در ترویج تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقش پررنگی را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بیان کرد: بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش‌های حیاتی و اساسی. این میدان‌ها، میدان فکر و دانایی و تولید علم است. میدان چالش‌های گوناگون برای جبران عقب‌ماندگی‌ها بوده در این چالش‌ها، چالش دانایی و علمی بسیار مهم است. چالش تولید فکر، سازندگی، خدمت‌رسانی به مردم، دفاع سیاسی، تهاجم سیاسی، چالش دفاع نظامی و امروزه نیز چالش پیش رو افزایش مشارکت در انتخابات است.

افشاری افزود: بسیج دانشجویی باید در همه عرصه‌های کشور و دانشگاه‌ها پیشگام باشد چه در عرصه انتخابات چه در عرصه جهاد علمی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از الزامات و مأموریت‌های مهم بسیج دانشجویی است. نگاه فراجناحی به پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید در بسیج حاکم باشد یعنی بسیج دانشجویی در عین آنکه تشکل نظم یافته و برخوردار از سازمان‌دهی بوده نه در جناح‌های سیاسی هضم و حل می‌شود و نه خود را رقیب سازمان‌های دانشجویی متعارف برشمرد.

وی با اشاره به انتخابات دور دوم ریاست جمهوری گفت: با ترغیب و تشویق آحاد جامعه به حضور پرشور در انتخابات به تکلیف الهی خود عمل کرده و با توجه به شاخص‌های انتخاب اصلح از منظر مقام معظم رهبری با بصیرت، دانایی در انتخابات شرکت کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی میرعلی‌اکبری نیز با اشاره به آیه‌ای درباره نماز عنوان کرد: بسیج دانشجویی با درک روح نماز و الهام گرفتن از هنر در کار فرهنگی و انجام کار پرتلاش می‌تواند اثربخش باشد.

کادرسازی و نقش‌آفرینی فعال در جامعه از وظایف مهم بسیج دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان نیز بیان کرد: بسیج دانشجویی با فرمان امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و با رهنمود‌های مقام معظم رهبری با کادرسازی و نقش‌آفرینی فعال در جامعه که از وظایف مهم بسیج دانشجویی مسیر متعالی خود را ادامه می‌دهد.

محمدامین بخشیان تأکید کرد: ساختن کادر در گروی حضور در میدان عمل است دانشگاه مأموریتش حل مسئله بوده بسیج دانشجویی نیز همین مأموریت را دارد هدف، نگاه، رشد و تعالی بسیج دانشجویی با تربیت جوان مؤمن انقلابی به نتیجه می‌رسد.

وی اضافه کرد: در جنگ نرم بسیج دانشجویی در خط مقدم است و در دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین بسیج دانشجویی این مسئله را تأکید داشتند که بسیج دانشجویی یک تشکل است و اتفاق زیبا تلفیق بسیج با علم و دانش است.

به گزارش آنا، در پایان مراسم از تلاش سه ساله مرتضی هفت‌تنی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان قدردانی و محمدامین دامیار به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته