دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تامین زمین در دولت سیزدهم برای ساخت ۳ میلیون واحد مسکن

تامین زمین در دولت سیزدهم برای ساخت  ۳ میلیون واحد مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تامین اراضی مورد نیازرساخت و ساز در دولت سیزدهم، ساخت ۳ میلیون واحد برای متقاصیان مسکن پیش بینی می شود.
کد خبر : 920056

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ارسلان مالکی در نشست خبری با موضوع تولید، عرضه مسکن و زمین در دولت سیزدهم گفت: ما عقب ماندگی جدی در بخش مسکن داریم.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۵میلیون خانواده در کشور فاقد مسکن در کشور هستند و قبل از دولت سیزدهم اقدام جدی در زمینه تامین مسکن و بخش مسکن اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم با هم افزایی برای حل این چالش قانون جهش تولید مسکن و طرح  نهضت ملی مسکن را تصویب و پیگیر اجرای آن شد.

مالکی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم مقدمات و تسهیل زمین برای ساخت مسکن ملی تامین شده است.

وی ادامه داد: ۴۸هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دولت سیزدهم به ظرفیت های توجه نشده در دولت های گذشته توجه ویژه داشت .

وی تصریح کرد: شناسایی ۶۰ نقطه شهرک سازی برای واگذاری زمین و ساخت مسکن از برنامه های مهم وزارت راه در دولت سیزدهم بوده است.

مالکی با اشاره به نیاز تامین زمین و ساخت مسکن گفت: ۱۸هزار هکتار زمین به غیر از ۴۸ هزار هکتار زمین تامین شده برای ساخت مسکن ملی شناسایی و در مرحله تصویب و الحاق آن جهت افزودن به واگذاری به متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان زمین و مسکن ادامه داد: در مجموع فرآیند تامین زمین پیش بینی می شود  که ۳ میلیون واحد در اراضی در نظر گرفته شده در دولت سیزدهم می توان ساخت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته