دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزارت راه و شهرسازی اختیارات نظارت بر بازار مسکن را برعهده گرفت

وزارت راه و شهرسازی اختیارات نظارت بر بازار مسکن را برعهده گرفت
دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: کلیه اختیارات نظارت و رصد بازار مسکن به وزارت راه و شهرسازی سپرده شده است.
کد خبر : 920333

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر دستماچیان، امروز در نشست خبری بازار مسکن گفت: برای رصد و پایش کلیه اختیارات نظارت بر بازار مسکن به وزارت راه و شهرسازی سپرده شده است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: در هفتمین شورای عالی مسکن مصوب شد تا گشت‌های رسیدگی به بازار املاک آغاز  و برای کنترل بازار و جلوگیری از تخلفات به ستاد تعزیرات اجازه داده شود که پلمب و جرائم ۱۰ برابری برای تخلفات در این بازار اعمال شود.

دستماچیان ادامه داد: همچنین در جلسه نهم شورای عالی مسکن مصوب شد تا بازرسی‌ها دربازار مسکن سراسر کشور انجام و ۳۰۰ میلیاردتومان ناشی از اجرای بازرسی‌ها در بازار مسکن، جریمه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ هزار واحد صنفی در سراسر کشور وجود دارند گفت:  تعداد املاک غیرمجاز کاهش یافته و سطح سواد و تخصص مشاوران افزایش خواهد یافت و پس از گذراندن دوره‌های تخصصی مجاز به دریافت پروانه کار هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با اخلالگران بازار مسکن گفت: مجموعه اقدامات دولت سیزدهم موجب شد تا جهش قیمت مسکن در این دولت وجود نداشته باشد.

این مسئول در وزارت راه وشهرسازی گفت: با توجه به بازرسی های انجام شده ، خرید و فروش آپارتمان در شهر‌های جدیدی که مسکن حمایتی ساخته می‌شود و تحویل اولیه آنها انجام نشده،  وجود نخواهد داشت.

دستماچیان  تصریح کرد: در حال حاصر اوراقی برای نقل و انتقال رد و بدل می‌شود که قانونی نیست.

دستماچیان با اشاره به این موضوع که  برای اولین بار دولت در حوزه ساماندهی اجاره بها وارد شده،گفت:  قانون برای این جریان تصویب شده و در ماده ۷ آن این اختیار را داده است که هر زمان تورم بیش از ۳۰ درصد شد می تواند  ورود کند و با پیشنهاد وزارت و راه و شهرسازی  تا ۴۰ درصد مجوز افزایش اجاره را صادر کند.

وی تاکید کرد: با توجه به تورم اعلام شده مرکز آمار توجه به حفظ سقف اجاره مسکن مورد اهمیت وزارت راه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته