دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیرمحمد متقیان در گفت‌وگو با آنا:

در حوزه کودک فقط با «عموپورنگ» کار می‌کنم/ دهه‌هفتادی‌های هنرمندی که می‌خواهند مؤلف باشند

در حوزه کودک فقط با «عموپورنگ» کار می‌کنم  دهه‌هفتادی‌های هنرمندی که می‌خواهند مؤلف باشند
مجری و بازیگر برنامه‌های کودک تلویزیون از همکاری خود با داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) و برنامه‌هایش برای آینده گفت.
کد خبر : 919591

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمحمد متقیان مجری و بازیگر برنامه‌های کودک تلویزیون است. چهره ای که نام و کارنامه‌اش با شخصیت «عموپورنگ» گره خورده است. او که از سال ۱۳۸۵ و در ۹ سالگی به همراه داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) فعالیت در این عرصه را آغاز کرده، حالا به شکل جدی به فعالیت در حوزه فیلمسازی می‌اندیشد؛ متقیان علاوه بر تحصیل در حوزه فیلمسازی، کارگردانی یک فیلم کوتاه را نیز به عهده داشته است.

این مجری و بازیگر علاوه بر حضور در تلویزیون، سال ۱۳۹۹ به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز حضور داشت. این فیلم قرار بود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نیز حاضر باشد که در نهایت موردپسند هیئت انتخاب این جشنواره قرار نگرفت.

کار کودک فقط با عموپورنگ!

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره تداوم فعالیت خود در عرصه فیلمسازی عنوان کرد: همیشه گفته‌ام که فعالیت هنری خودم را اول در نتیجه لطف خدا و بعد پشتیبانی پدر و مادرم و در نهایت همراهی و راهنمایی موثر «عموپورنگ» می‌دانم. اگر بخواهم در تلویزیون یا سینما در حوزه کودک کار کنم، حتماً من را در کنارعموپورنگ خواهید دید؛ اصولاً کار کودک برای من فقط با آقای فرضیایی معنا پیدا می‌کند.

این بازیگر اظهار کرد: برنامه سازی برای کودک همیشه برای من دغدغه بوده است، با این حال فعلاً در زمینه فیلم کوتاه فعالیت می‌کنم که قاعدتاً خیلی برای مخاطبان کودک جای مانور ندارد؛ اما اگر خدا بخواهد قطعاً در آینده و در کارهای بزرگسال خودم به موضوعاتی که به کودکان مربوط است نیز خواهم پرداخت و در کارهایم حتماً رگه‌هایی از دنیای کودکانه وجود دارد. 

امیرمحمد(متقیان) درباره نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» نیز گفت: متأسفانه نتیجه نهایی فیلم آن جوری که انتظار می‌رفت نبود. خیلی وقت‌ها این اتفاق می‌افتد که شما در زمان قرارداد به دفتر می‌روی، فیلمنامه را هم می‌خوانی و به توافق می‌رسی، اما آن چه که در هنگام ضبط رخ می‌دهد فضا و اتفاقات متفاوتی است و خیلی چیزها تغییر می‌کند. این جا هم همین اتفاق افتاد و خروجی کار مورد پسند من نبود. هر چه که بود گذشت و من به این اثر به عنوان یک تجربه نگاه می‌کنم که بتوانم در مسیر آینده از آن بهره ببرم.

امیرمحمد متقیان///////

امیرمحمد متقیان در سکانسی از فیلم «طبقه یک و نیم»

«گراز»؛ اولین ساخته امیرمحمد متقیان

وی درباره شرایط این روزهای خود نیز گفت: خدا را شکر توانستم مقطع کارشناسی‌ارشد را در رشته کارگردانی نمایش به پایان برسانم. سال گذشته یک فیلم کوتاه به نام «گراز» را نیز به تهیه‌کنندگی دوست خوبم سهند جاهد با فیلمنامه‌ای از خانم فاطیما اباحمزه ساخته‌ام که سهند جاهد، مرتضی امینی‌تبار، ندا عقیقی، ساغر رجبی، علی نصر و ترمه کریمیان ( و با صدای علی شادمان) در این فیلم کوتاه نقش‌آفرینی کرده‌اند که به کمک یک پخش‌کننده معتبر در مسیر حضور در چند جشنواره خارجی است.

متقیان افزود: عزیزانی مثل سهند جاهد و متین حیدرنیا  که در این کار با من همکاری داشتند، مثل خودم متولدان دهه هفتاد هستند که در سال های ابتدایی دهه هشتاد کار خودشان را در سینما و تلویزیون آغاز کردند. ما به نوعی در یک رده سنی هستیم و با همدیگر وارد این فضا شده‌‎ایم. طبق یک قرار نانوشته به دنبال این هستیم که شأن و جایگاه خودمان را حفظ کنیم ودر یک مسیر مستمر پیشرفت باشیم.

وی عنوان کرد: نمی خواهیم صرفاً به عنوان بازیگران کودکی شناخته شویم که حالا در سن جوانی هم به شکل تفننی در این عرصه فعالیت می‌کنند. الان متین حیدرنیا در کنار بازیگری، به شکل جدی در کارهای پساتولید استودیویی کار می‌کند و استودیو دارد. آقای جاهدی و امینی‌تبار هم که بازیگران توانمندی هستند وعلی شادمان عزیز هم که دیگر شناخته شده است. به نوعی ترجیح ما این بود که آهسته و پیوسته دراین فضا فعالیت کنیم و یک گروه دهه هفتادی خوب در عرصه هنر باشیم. البته طبیعی است هر کس جداگانه فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند اما ارتباط بین خودمان را قطع نمی کنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: همان گونه که هنرمندان مطرحی مثل آقایان مهران مدیری، رضا عطاران، سعید آقاخانی، مهران غفوریان، نادر سلیمانی و... در دهه هفتاد کنار هم گروه موفقی را تشکیل دادند و برنامه‌ها و فیلم‌های پرمخاطبی را ساختند ما نیز به تعبیری یک گروه همنسل هستیم که می خواهیم مولف باشیم و بتوانیم کارهای ماندگاری بسازیم. 

امیرمحمد متقیان///////

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به تازگی کاری در سینما یا تلویزیون موردتوجهش قرار گرفته یا نه نیز عنوان کرد: با توجه به این که حدود چهار پنج ماه بود که همراه با آقای فرضیایی به عنوان بازیگر درگیر تولید یک مجموعه نمایش خانگی بودم، فرصت چندانی برای دیدن فیلم و تئاتر نداشتم. فکر می کنم فیلم سینمایی «پرویز خان» آخرین کاری بود که در سینما دیدم و برایم دوست داشتنی و جالب بود.

متقیان درباره بازگشت خودش و عموپورنگ به قاب تلویزیون نیز گفت: پیشنهاد برای ادامه همکاری همیشه بوده و الان نیز وجود دارد، اما شرایط همکاری هنوز رقم نخورده توافقی هم صورت نگرفته است. فعلاً همه تمرکز خودمان راروی همین کار جدید در شبکه نمایش خانگی گذاشته‌ایم. ما در هر قالب و قابی که باشیم با حمایت مردم زنده ایم و تلاش خودمان را می‌کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد. امیدوارم مردم عزیز و به ویژه بچه‌های نازنین هم ما را دعا کنند تا با انگیزه‌تر از همیشه گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته