دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1403 - 10:40

رئیس شهرک صهیونیست‌نشین «متولا»: ارتش هرگز مقابل حزب‌الله دوام نمی‌آورد

رئیس شهرک صهیونیست‌نشین «متولا»: ارتش هرگز مقابل حزب‌الله دوام نمی‌آورد
رئیس شهرک صهیونیست‌نشین متولا به شکست کابینه رژیم صهیونیستی در جبهه شمال اراضی اشغالی و رها کردن الجلیل اعتراف کرد.
کد خبر : 919462

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  «دیوید آزولای» رئیس شهرک صهیونیست‌نشین متولا در شمال فلسطین اشغالی در گفتگو با رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه ماجراجویی ارتش این رژیم علیه حزب‌الله لبنان هشدار داد و تاکید کرد که این ارتش و شهرک‌نشین‌های صهیونیست در چنین ماجراجویی توان مقاومت ندارند.

آزولای گفت: فراخوان‌هایی که مسئولان اسرائیلی برای حمله به لبنان و نابودی حزب‌الله می‌دهند، شبیه به شعار‌های پوچ انتخاباتی است و در مورد کسانی که به جنگ علیه حزب‌الله فرا می‌خوانند، تردید دارم که درکی از این منطقه داشته باشند و بدانند چنین درگیری چه پیامد‌هایی را در پی دارد.

این مسئول رژیم صهیونیستی درباره شرایط موجود در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ضمن تاکید بر اینکه کابینه این رژیم تصمیم گرفته الجلیل را رها کند، گفت: شرایط امروز پس از گذشت ۹ ماه از جنگ بسیار بدتر از هفتم اکتبر گذشته است.

او در ادامه این مصاحبه گفت: همانگونه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بیش از ۲۰۰ خانه در شهرک متولا ویران شده و تعداد اندکی از ساکنان در آنجا باقی ماندند، باید بگویم که ۴۰ درصد از خانه‌های شهرک نشین‌ها آسیب دیدند.

در همین رابطه روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» به نقل از یکی از نهاد‌های وابسته به وزارت امنیت این رژیم گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است، شهرک متولا بیشترین آسیب را در عملیات مقاومت در لبنان دیده است و پس از آن شهرک‌های «المناره»، «کریات شمونه»، «شتولا»، «زرعیت» و آویویم قرار دارند.

به نوشته این روزنامه عبری، شهرک‌نشین‌های ساکن مرز‌های شمال فلسطین اشغالی در حال حاضر در نقاط دیگری اقامت دارند و کودکان خودشان را در مراکز آموزشی دیگری ثبت نام کردند و زندگی راحت را در نقاط دیگری یافته‌اند به این ترتیب شانس بازگشت بسیاری از آنها کاهش یافته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از «یوسی لویت» هماهنگ کننده نظامی شهرک متولا نوشتند در صورتی که توافقی حاصل نشود که حزب‌الله را دست‌کم ۱۵ کیلومتر از این منطقه دور کند، نیمی از ساکنان این شهرک هرگز به خانه‌هایشان باز نخواهند گشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته