دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1403 - 23:53
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

طحان نظیف: رای‌گیری همچنان ادامه دارد/ از هرگونه گمانه‌زنی پرهیز شود

طحان نظیف: رای‌گیری همچنان ادامه دارد  از هرگونه گمانه‌زنی پرهیز شود
هادی طحان نظیف گفت: رای‌گیری همچنان در شعب اخذ رای در حال انجام است و هنوز نمی‌توان آماری از میزان مشارکت مردم ارائه کرد.
کد خبر : 919423

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رای‌گیری همچنان در شعب اخذ رای در حال انجام است و هنوز نمی‌توان آماری از میزان مشارکت مردم ارائه کرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شمارش آرا پس از اتمام فرآیند رای‌گیری آغاز خواهد شد و باید تاکید کنم که هرگونه گمانه‌زنی در خصوص نتیجه انتخابات از نظر ما تا پیش از اتمام رأی‌گیری اعتباری ندارد؛ طبیعتاً نتایج پس از شمارش و تجمیع از طرف مقامات رسمی در وزارت کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد. با توجه به اینکه مردم همچنان پای صندوق‌های رای حضور دارند و شاهد صفوف به هم پیوسته هستیم، باید تا قبل از اتمام رأی‌گیری از هرگونه گمانه‌زنی خودداری شود تا آرامش مردم و جامعه خدایی نکرده به هم نخورد.

وی درباره تخلفات گزارش شده نیز گفت: براساس گزارشی که از همکارانم در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات دریافت کردم، موارد جزئی به کارگروه‌های شش‌گانه ارائه شد که موارد خاصی نبودند و مورد پیگیری قرار گرفتند. برخی از موارد با تماس تلفنی و تذکر حل شدند. تعداد مورد اندکی هم به قوه قضائیه ارجاع داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره احتمال دومرحله‌ای شدن انتخابات عنوان کرد: این موضوع بعد از شمارش آرا مشخص خواهد شد. از همان روزی که تقویم انتخابات آماده شد، این موضوع در آن نظر گرفته شد و طبق قانون جمعه بعد از مرحله اول یعنی ۱۵ تیر به عنوان زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مشخص شد.

وی افزود: بخشی از تمهیدات لازم برای مرحله دوم اندیشیده و اقداماتی انجام شده است. بخش دیگری از آن تمهیدات و اقدامات نیز در صورتی که انتخابات به مرحله دوم برود، اجرایی خواهد شد.

دکتر طحان‌نظیف درباره موضوع بررسی صحت انتخابات هم اعلام کرد: پس از اعلام نتایج توسط وزارت کشور، نامزدها به مدت سه روز فرصت اعتراض دارند. سپس شورای نگهبان به بررسی صحت انتخابات و اعلام نتیجه در این باره خواهد پرداخت.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین بیان داشت: پس از اتمام فرآیند انتخابات و تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، فرآیندهای بعدی یعنی برگزاری مراسم‌های تنفیذ و تحلیف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته