دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاکید رئیس ستاد انتخابات استان تهران بر اخذ رای با اصل شناسنامه یا کارت ملی

تاکید رئیس ستاد انتخابات استان تهران بر اخذ رای با اصل شناسنامه یا کارت ملی
رئیس ستاد انتخابات استان تهران از حضور خوب رای اولی‌ها و سایر اقشار پای صندوق‌های اخذ رای استان خبر داد و گفت: شهروندان برای رای دادن حتما یکی از دو مدرک هویتی یعنی اصل شناسنامه یا کارت ملی را همراه داشته باشند.
کد خبر : 919349

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید عباس جوهری پیش از ظهر جمعه در حاشیه ستاد انتخابات استان تهران که در استانداری تهران برپا است ضمن تقدیر از مردم بصیر و فهیم استان به واسطه حضور در اولین ساعات شروع رای گیری در پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: این افتخار را داشتیم که امروز در محضر مقام معظم رهبری که رای خود را در صندوق ۱۱۰ استان تهران واریز کردند حضور داشته باشیم.

جوهری با بیان اینکه در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۲ نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: طبق قانون، ۱۰ ساعت یعنی از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر فرصت برای رای دادن در نظر گرفته شده و توصیه ما این است که مردم عزیز در ابتدای ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه در این انتخابات طبق قانونی که توسط شورای نگهبان اعلام شده افراد تنها با دو مدرک هویتی می‌توانند رای دهند، عنوان کرد: بر خلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که برای رای دادن پنج مدرک هویتی قابل استفاده بود در این دوره از شهروندان می‌خواهیم حتما با دو مدرکی که اعلام شده پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم عزیز یا با استفاده از کارت ملی یا شناسنامه می‌توانند رای خود را به صندوق بیاندازند، افزود: توصیه این است که رای دهندگان عزیز در صورت امکان با کارت ملی در شعب اخذ رای حاضر شوند.

جوهری در پاسخ به این سوال که درصورت قدیمی بودن شناسنامه افراد و نداشتن کارت ملی فرآیند رای دهی چگونه می‌شود پاسخ داد: با هماهنگی‌هایی که با اداره ثبت احوال صورت گرفته  این افراد می‌توانند کد ملی دریافت کنند و با شناسنامه‌های قدیمی هم رای دهند و مشکلی در این خصوص نداریم.

معاون استاندار تهران از حضور خوب رای اولی‌ها از آغاز فرآیند انتخابات ریاست جمهوری تا کنون خبر داد و گفت: شاهد حضور مناسب سایر نیز اقشار نیز هستیم و طبق رصد‌های صورت گرفته مردم در صحنه حضور دارند تا به فضل الهی شاهد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد حماسه‌ای دیگر از سوی هم استانی‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته