دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1403 - 16:12

استحصال بیش از یک هزار لیتر گلاب از مزرعه آزمایشی دانشگاه آزاد دهاقان

استحصال بیش از یک هزار لیتر گلاب از مزرعه آزمایشی دانشگاه آزاد دهاقان
بیش از یک هزار لیتر گلاب از مزرعه آزمایشی گل محمدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان استحصال شد.
کد خبر : 919262

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واحد دهاقان، بیش از ۵۵۰ کیلوگرم گل محمدی از مزرعه آزمایشی گل محمدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به مساحت چهار جریب  برداشت شد که از این مقدار گل، بیش از یک هزار لیتر گلاب مرغوب و درجه یک به دست آمد.

گلاب، مایعی بوده که از تقطیر گل محمدی به دست می‌آید. فصل بهار، بهترین زمان برای چیدن گل محمدی و تهیه گلاب از آن است. گلاب، رایحه خوشی دارد و از آن در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود.

گلاب، علاوه بر صنعت عطرسازی، فواید درمانی بسیاری دارد و با خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و…  سرشار از ویتامین C، ویتامین E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول است.

گلاب دارای ترکیبات مفیدی مانند ترپن‌ها، گلیکوزیدها، فلاوونوئیدها، آنتوسیانین‌ها و... بوده و یکی از پر مصرف‌ترین عرقیات با طبیعت گرم و معتدل و به دلیل خواص و طبیعت ویژه‌ برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب مفید است. طبیعت انواع گلاب‌ها گرم و معتدل بوده و طبع گلاب سه آتشه، دو آتشه، درجه یک، درجه دو و پس‌آب به ترتیب از گرمی به خنکی می‌رود.

به گزارش آنا، برداشت گل محمدی از مزرعه آزمایشی گل محمدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در مدت ۱۵ روز و توسط ۱۶ نفر از کارکنان این واحد دانشگاهی صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته