دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سهم ۲۳ درصدی شرکت‌های دانش بنیان سلامت در حوزه اقتصادی

سهم ۲۳ درصدی شرکت‌های دانش بنیان سلامت در حوزه اقتصادی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش پارک‌های علم و فناوری سلامت از ۱۰ به ۱۷ پارک علم و فناوری در دولت شهید جمهور خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری کاری کاملا زیربنایی و زیر ساختی است و بستری ایجاد می‌کند که مبتکران و مخترعان برای ایجاد زمینه تولید در این مکان گرد هم آیند، بنابراین این پارک ها، کارخانه‌های علوم پزشکی هستند.
کد خبر : 919238



به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در حاشیه افتتاح پارک علم و فناوری سلامت شهید بهشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دانشگاه‌ها در جهان نقش مهمی در رفع نیاز جامعه دارند و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقایسه با دیگر نهاد‌ها تمرکز ویژه‌ای بر امر پژوهش داشته و خوشبخاته در دولت شهید جمهور شاهد جهش در حوزه پژوهشی هستیم.

 عین اللهی تاکید کرد: ما در این دولت پژوهش را صرفا برای تولید مقاله انجام ندادیم بلکه پژوهش باید در خدمت رفع نیاز مردم و ایجاد زیر ساخت برای حل مشکلات جامعه قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش شرکت‌های دانش در دولت شهید آیت الله رئیسی خبر داد و گفت: در دولت شهید جمهور تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۷۰۰ به حدود ۱۵۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته به عبارتی شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور رشد ۲ برابری داشته است که این شرکت‌ها در آینده زمینه تولیدات را در کشور فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان مربوط به حوزه سلامت هستند، گفت: سهم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصادی ۲۳ درصد است چرا که محصولات تولید شده توسط این شرکت‌ها سبب شده تا از واردات کاسته شود و از نظر ارزی ذخیره شایانی را در اقتصاد کشور داشته باشیم و این نشان می‌دهد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت بهره وری بسیاری دارند.

 عین اللهی در همین رابطه به تولید واکسن کرونا با همت دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان اشاره و تاکید کرد: ایجاد ۶ مرکز تولید واکسن کرونا، منجر به خودکفایی ما در تولید واکسن کرونا شد.

وی به ایجاد مراکز نوآوری در سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۴ مرکز نوآوری در کشور ایجاد شده و در این مراکز ایده‌های جدید سلول‌های بنیادی بررسی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش پارک‌های علم و فناوری سلامت از ۱۰ به ۱۷ پارک علم و فناوری در دولت شهید جمهور خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری کار کاملا زیربنایی و زیر ساختی است و بستری ایجاد می‌کند که مبتکران و مخترعان برای ایجاد زمینه تولید اینجا جمع شوند، بنابراین کارخانه‌های علوم پزشکی هستند.

 عین اللهی با بیان این که تا به امروز ۱۱۴ مرکز رشد ایجاد شده است، گفت: حدود ۵ هزار و ۹۸ محصول سلامت محور تولید شده و هزار و ۳۰۳ محصول مجوز گرفته و تاکنون ۷۴۰ محصول به مرحله تجاری سازی رسیده است و این محصولات نیاز ما را تامین می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی و دانشجویان استعداد‌های درخشان در حوزه پژوهشی مشغول به فعالیت هستند و اخیرا نیز ۲۵۰ مجوز هیات علمی پژوهشی جدید اعلام شده که ۲۰۵ نفر در رشته‌هایی که نیاز به کمک آنان است، جذب شده اند و ۶ صندوق حمایت از پروژه نیز ایجاد شده است بنابراین در حوزه پژوهشی و تولید به سمت خودکفایی کار‌های بزرگی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته