دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 16:04

رسالت نبی اکرم(ص) در واقعه غدیر خم تکمیل شد

رسالت نبی اکرم(ص) در واقعه غدیر خم تکمیل شد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: پیامبر گرامی اسلام در غدیر خم با روشن کردن تکلیف ادامه دین اسلام و تکمیل رسالت الهی، بر جانشینی امام علی (ع) صحه گذارد.
کد خبر : 919120

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احسان محمدی‌نژاد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در نشستی با دانشجویان فعال فرهنگی این واحد دانشگاهی واقعه غدیر خم را یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخی دین اسلام برشمرد و اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در این روز بزرگ ضمن روشن کردن تکلیف ادامه دین اسلام و تکمیل رسالت الهی، بر جانشینی امام علی (ع) صحه گذارد.

وی افزود: عید غدیر خم یکی از مهترین و محبوب‌ترین اعیاد مسلمانان بوده که در آن تکلیف بسیاری از مسائل دین اسلام به سرانجام رسید و رسالت پیامبر عظیمشان اسلام نیز به درستی به امت اسلامی ابلاغ شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس حرکت در مسیر آموزه‌های دین اسلام را یکی از وظایف مهم دانشگاهیان خواند و تأکید کرد: اشاعه فرهنگ اسلام و تبیین اندیشه‌های اسلامی در جامعه از وظایف جوانان حوزه فرهنگی است که باید با حرکت در مسیر جهاد تبیین و استمرار بخشیدن به حرکت‌های نوین اسلامی نسبت به روشنگری مسائل فرهنگی وظیفه‌شناس باشند.

محمدی‌نژاد عنوان کرد: پخت یک هزار پرس غذا توسط کانون جهاد یاوری با همکاری دانشگاهیان و خیران؛ راه‌اندازی ایستگاه صلواتی (موکب) در سطح شهر و دانشگاه توسط کانون جهاد یاوری و بسیج دانشجویی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشجویی در این روز بوده که باید مورد تجلیل و قدردانی قرار گیرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر مشارکت حداکثری اضافه کرد: یکی از وظایف مهم کانون‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی ایجاد امید و نشاط در دل‌های مردم است تا بتوانند با انتخاب فردی اصلح، مشارکت حداکثری را در این کارزار رقم بزنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه، مسیر انقلاب با بیانات مقام معظم رهبری، مسیری روشن و شفاف است، مطرح کرد: انتخاب فردی انقلابی، دلسوز، مدیر و مدبر که بار‌ها در بیانات رهبری انقلاب بر آن سجایا تأکید شده باید در انتخاب فرد اصلح مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرد و نهایتاً شخصیتی دلسوز در راستای این مهم انتخاب و به پاستور برود.

محمدی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که همه تلاش‌ها مصروف بالا رفتن مشارکت و شناخت فرد اصلح باشد و دانشجویان جوان و پویا باید پرچم‌دار و میدان‌دار این انتخابات شکوهمند که در ۸ تیرماه با مشارکت بالا رقم می‌خورد باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته