دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 15:15

لزوم کیفی‌سازی آموزش با برنامه‌ریزی منسجم در دانشگاه

لزوم کیفی‌سازی آموزش با برنامه‌ریزی منسجم در دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: مدیران گروه‌های آموزشی باید در راستای کیفی‌سازی آموزش در دانشگاه اجرا و عملیاتی کنند.
کد خبر : 919112

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در نشستی با مدیران گروه آموزشی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: برنامه‌ریزی آموزشی منسجم و نظارت بر رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی از وظایف مهمی است که مدیران گروه باید در جهت کیفی سازی آموزش در دانشگاه اجرا و عملیاتی کنند.

وی عید سعید غدیر خم را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی خواند و افزود: ترویج فضایل امیرالمؤمنین (ع) بین جوانان با هدف تداوم فرهنگ و سبک زندگی اسلامی از نکات تأثیرگذاری است که استادان دانشگاه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نقش آموزه‌های دینی و توسعه فرهنگ اسلامی و جهادی را از دیگر عناوین مهم در حوزه فرهنگی برشمرد و تأکید کرد: مدیران گروه به‌عنوان راهنما و راهبر باید آن‌گونه اهتمام ورزند که همه فعالیت‌ها، برنامه‌ها و جریان سازی‌های علمی، پژوهشی و... در دانشگاه، پیوست فرهنگی داشته باشد.

رنجبر رعایت سرفصل‌های دروس، نظارت بر همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات گروهی و عملکرد اعضای هیئت علمی وابسته خواستار شد و گفت: مدیران گروه علاوه بر انجام خدمات مورد نیاز باید ارزیابی و نظارت بر عملکرد استادانی که با دانشگاه همکاری دارند را در دستور کار خود قرار دهند و در همه امور آموزشی نظارت دقیق و کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: هماهنگی مدیران گروه با مسئولان استانی در راستای ایجاد نظم و انسجام بیشتر برنامه‌ها از دیگر کار‌هایی است که باید با برگزاری جلسات و تبیین دستورالعمل‌های دانشگاه اجرایی شود، زیرا دانشگاه آزاد با تدوین سند تحول و تعالی به‌عنوان دانشگاه مسئله محور باید با بدنه جامعه ارتباط مؤثر و تنگاتنگی داشته و در این مسیر متعالی با سرعت بیشتر به پیش حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس حمایت علمی از طرح‌های پژوهشی ارزنده‌ای که توسط اعضای هیئت علمی ارائه می‌شود خواستار شد و عنوان کرد: مشارکت علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه باید با ایجاد شرایط لازم و حمایت‌های مستمر تسهیل و زمینه لازم برای مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان فراهم شود.

به گزارش آنا، این جلسه با ارائه پیشنهاد‌ها و نظرات مدیران گروه در راستای تحقق برنامهٔدانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و چالش‌های پیش رو در حوزه‌های فوق، ارزیابی و پس از بررسی مصوب شد تا هرچه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته