دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گالری آرتیبیشن ارائه شد؛

کلکسیونری از بخش جدایی‌ناپذیر هنر

کلکسیونری از بخش جدایی‌ناپذیر هنر
نمایشگاه گروهی «کلکسیونر معاصر» با آثاری از هنرمندان شناخته‌شده‌ی هنر تجسمی، روز جمعه ۸ تیر ماه در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 919060

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه‌های کلکسیونر از سال ۱۳۹۵ تاکنون با تمرکز بر ارزش مجموعه‌داری و ارتقای فرهنگ اهمیت به آثار هنری شکل گرفته است و همچنان ادامه دارد.

هنرمندان این دوره از کلکسیونر معاصر عبارتند از: فریدون آو، عبدی اسبقی، پروانه اعتمادی، هانیبال الخاص، پونه اوشیدری، علیرضا آسانلو، ناصر بخشی، طاهر پورحیدری، پرویز تناولی، صادق تیرافکن، بهمن جلالی، مهدی حسینی، رضا درخشانی، کامران دیبا، داوود زندیان، علی‌اکبر صادقی، مریم عابدی، رضا عظیمیان، سمیرا علیخان‌زاده، شادی قدیریان، مقداد لرپور، ارسیا مقدم، فرشید ملکی، رقیه نجدی و گیزلا وارگا سینایی

در بخشی از بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده: «هنر معاصر بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ و جهان‌بینی دوره‌ای خاص از تاریخ است. سرآغاز هنر معاصر که بر اساس گفته‌ی بسیاری مورخان هنر از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا اوایل دهه ۱۹۷۰ تخمین زده شده، به دلیل ارزش تاریخی‌اش که محصول و شاهد یک زمان و عصر خاص به شمار می‌آید، اهمیت پیدا کرده است. این مقوله ما را قادر می‌سازد که خود را و هر آنچه در عصر ما و درون و بیرون ما جریان دارد از دریچه هنر بیان کنیم. انگشت هنر معاصر بر روی نبض اکنون قرار می‌گیرد و در عین حفظ زیبایی‌شناسی، آزادانه از قید و بند‌های مرسوم زیبایی‌شناسی یا به معنای دیگر استبداد زیبایی‌شناسی رها شده و فرم‌ها و راه‌های مختلفی را برای بیان و به زیبایی ارائه داده است. اشکال مختلف و متنوع ارائه‌ی آثار هنری، نگاه به جنبه‌های اجتماعی هنر، تمایل به جریانات مختلف در علوم انسانی و حتی استفاده از علوم تجربی و شبیه به آن در خلق هنر از ویژگی‌های هنر معاصر است».

«کلکسیونر معاصر» از روز جمعه، ۸ تیر تا روز دوشنبه ۱۸ تیر در گالری آرتیبیشن ادامه دارد. این نمایشگاه روز‌های شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰ و روز‌های جمعه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ میزبان مخاطبان است.

نشانی گالری: خیابان ولیعصر، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرتهال، گالری آرتیبیشن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته