دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شایان حاجی اسماعیلی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

چالش‌های بازیگری تئاتر/ روایتی تازه از انتقام «مده‌آ» در یک نمایش

چالش‌های بازیگری تئاتر  روایتی تازه از انتقام «مده‌آ» در یک نمایش
بازیگر نمایش «خورشت خون» عنوان کرد: بازیگری تئاتر خیلی تلاش و ممارست، صبر و پشتکار فراوان می‌خواهد و طی گذشت زمان حاصل می‌شود.
کد خبر : 918999

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «خورشت خون»  به نویسندگی و کارگردانی مرتضا امینی پور و تهیه‌کنندگی آزاده تقی آبادی به روزهای پایانی رسید. این نمایش، نمایش منتخب نخستین جشنواره «هنر زنده است»، نمایش منتخب نخستین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» تئاترشهر، نامزد طراحی صحنه، نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن و نامزد بهترن بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره تئاتر «هم‌آغاز»   تئاتر شهر را در کارنامه خود دارد. 

بازیگران نمایش «خورشت خون»  نسیم عربانی، شایان حاجی اسماعیلی، سئودا رضایی،  مهشید آبیار،  النا آسا،  زهرا نیکبخت،  عدی مولیات،  محمدرضا باهوش،  زینب حجه فروش،  نیلوفر جنس بافی،  مانیا خاکسار،  مریم مرادی نیا و هانا فرد هستند.

شایان حاجی اسماعیلی بازیگر نقش «جیسون» همسر مده‌آ درباره شخصیتی که بازی می‌کند، به آنا گفت: «جیسون» در نمایشنامه مده‌آ، به همسرش خیانت می‌کند و عاشق دختر کرئون پادشاه کولکیس می‌شود. همین موضوع باعث رقم خوردن اتفاقاتی می‌شود که تباهی به بار می‌آورد. چرا که مده‌آ هم یک شاهزاده بوده و این اتفاق برای او خیلی گران و ناراحت کننده تمام می‌شود. در نمایشنامه‌ اصلی مده‌آ بخاطر جیسون و عشقش به او، پدر و سرزمینش را ترک می‌کند و برادرش را می‌کشد و حالا وقت انتقام گرفتن از جیسون است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اقتباسی که امینی‌پور انجام داد، مده‌آ به گونه‌ای دیگر انتقام خودش را رقم می‌زند که اتفاقی نو و تازه است.

این بازیگر افزود: زمانی که من به گروه نمایش اضافه شدم، تمرینات آغاز شده بود و این یک چالش بود. چرا که از ابتدای شکل‌گیری گروه در کنارشان نبودم، اما با فضایی که تیم اجرایی ساخته بود، همه‌چیز از همان جلسه اول حضورم به شکل دلخواه پیش رفت. به معنای واقعی این گروه یک خانواده هنری است که تمامی اعضای آن با هم برای کیفیت اجرا، کمک به بهتر شدن بازی‌ها و... تلاش می‌کنند. ما بیش از یک سال تمرین کردیم و حال نتیجه‌اش را می‌بینیم.

جیسونِ نمایش خورشت خون درباره حضورش در جشنواره هم‌آغاز عنوان کرد: جشنواره هم‌آغاز ایده جذابی داشت و اتفاق خیلی خوبی برای ما بود. همینکه نمایش‌مان دیده شد و ما در سالن قشقایی تئاترشهر اجرا می‌رویم، اندوخته ما از جشنواره هم‌آغاز است.  

وی درباره بازیگری ادامه داد : بازیگری تئاتر خیلی تلاش و ممارست می‌خواهد. کسی که وارد این حوزه می‌شود باید صبر و پشتکار تمان‌نشدنی داشته باشد و هم تلاش بسیاری انجام دهد. بازیگری تئاتر نیازمند طی کردن مراحلی است که مستلزم گذشت زمان است.  

حاجی اسماعیلی در پایان افزود: امیدوارم در این چندروز باقیمانده به پایان اجرا مخاطبین مانند روز‌های گذشته همچنان استقبال کنند و نمایش خورشت خون را دوست داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته