دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1403 - 19:06

سازمان ملل نسبت به فروپاشی کامل نظم مدنی در غزه هشدار داد

سازمان ملل نسبت به فروپاشی کامل نظم مدنی در غزه هشدار داد
یک مقام ارشد سازمان ملل گفت: من شاهد وخامت اوضاع امنیتی در هر دیدار از غزه بوده‌ام. عملیات نظامی جاری و تقریباً فروپاشی کامل نظم مدنی را به دنبال داشته است.
کد خبر : 918955

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه گفت: من نگرانی های جدی خود را در مورد خطر تشدید تنش در منطقه، به ویژه بین اسرائیل و حزب الله در امتداد مرزها اعلام می کنم‌.

ونسلند اظهار کرد: من مانند دبیرکل سازمان ملل تکرار می کنم که تشدید بیشتر نظامی تنها منجر به رنج بیشتر، ویرانی بیشتر برای جوامع لبنان و اسرائیل و بالقوه فاجعه بارتر برای منطقه خواهد شد. من همه طرف‌ها را تشویق می‌کنم تا فورا گام‌های فوری برای کاهش تنش بردارند.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه افزود: تأثیر مخرب خصومت‌ها بر جمعیت غیرنظامی غزه و بحران انسانی بی‌سابقه به شدت نگران‌کننده است.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: من شاهد وخامت اوضاع امنیتی در هر دیدار از منطقه بوده ام. عملیات نظامی جاری و تقریباً فروپاشی کامل نظم مدنی منجر به چندین مورد گزارش شده دزدی تجهیزات امدادی و تیراندازی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب