دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1403 - 14:45

به‌روزرسانی دکترین هسته‌ای روسیه آغاز شد

به‌روزرسانی دکترین هسته‌ای روسیه آغاز شد
سخنگوی کرملین گفت روسیه در حال بازنگری در دکترین هسته‌ای خود است تا آن را با واقعیت‌های جهان امروز منطبق کند.
کد خبر : 918937

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در یک نشست خبری با اشاره به اظهارات پیشین رئیس‌جمهور این کشور گفت روسیه که یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های هسته‌ای جهان است، به‌روزرسانی دکترین هسته‌ای خود را آغاز کرده است.

پسکوف از ارائه جزئیات این طرح خودداری کرد، اما گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که طرح تطبیق دکترین (هسته‌ای روسیه) با واقعیت‌های کنونی در حال انجام است.

یک عضو ارشد پارلمان روسیه در روز یکشنبه گفت اگر مسکو احساس کند که تهدید‌ها در حال افزایش است، می‌تواند زمان تصمیم‌گیری برای حمله هسته‌ای که در سیاست رسمی هسته‌ای این کشور اندیشیده شده را کاهش دهد.

«آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی مجلس سفلی روسیه (دوما) گفت: اگر دیدیم که چالش‌ها و تهدید‌ها افزایش می‌یابد، به این معنی است که می‌توانیم چیزی را در (دکترین) در مورد زمان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و تصمیم برای استفاده از آن اصلاح کنیم.

پوتین نیز در ماه میلادی گذشته گفت مسکو ممکن است دکترین رسمی هسته‌ای خود را تغییر دهد، سندی که شرایط استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط روسیه را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته