دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 20:56

رژیم غذایی فستینگ متناوب می‌تواند به دیابتی‌ها کمک کند

رژیم غذایی فستینگ متناوب می‌تواند به دیابتی‌ها کمک کند
در پایان یک مطالعه شرکت‌کنندگانی که رژیم فستینگ متناوب را دنبال کردند، سطح قند خونشان ۱.۹ درصد کاهش یافت، در مقایسه با کاهش ۰.۳ درصد و ۰.۴ درصد در میان افرادی که دارو مصرف کردند به عبارت دیگر رژیم فستینگ می‌تواند برای افراد دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت نوع دو موثرتر از داروها باشد.
کد خبر : 918885

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی این مطالعه، حدود ۴۰۰ شرکت کننده در چین یا داروهای ضد دیابت متفورمین یا امپاگلیفلوزین مصرف کردند یا برنامه فستینگ متناوب ۵:۲ را دنبال کردند که در آن افراد در دو روز غیر متوالی از هفته روزه می‌گیرند و پنج روز دیگر را با صرف صبحانه و ناهار معمولی و خوردن یک وعده غذایی جایگزین برای شام طی می‌کنند.

در پایان این مطالعه ۱۶ هفته‌ای، شرکت‌کنندگانی که رژیم فستینگ متناوب ۵:۲ را دنبال کردند، سطح قند خونشان ۱.۹ درصد کاهش یافت، در مقایسه با کاهش ۰.۳ درصد و ۰.۴ درصد در میان افرادی که دارو مصرف کردند.

علاوه بر این، سطح قند خون ۸۰ درصد از افراد پیگیر رژیم فستینگ متناوب ۵:۲ طبق استانداردهای یک گروه متخصص بین المللی، بدون نیاز به دارو به محدوده غیر دیابتی بازگشت.

یافته‌های منتشر شده این تحقیق در مجله JAMA Network Openنشان می‌دهد که مداخله در سبک زندگی ممکن است برای افراد دارای اضافه وزن مبتلا به دیابت نوع دو موثرتر از داروها باشد.

دیابت نوع دو با چاقی و فعالیت بدنی کم همراه است و در حالی که داروهایی مانند انسولین و داروهای کاهش وزن می‌توانند به بیماران در مدیریت این بیماری کمک کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی کلید اصلی کاهش خطرات سلامتی برای این دسته از بیماران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته