دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 12:12

احتمال ورود تیم‌های جدید به مسابقات؛ تقابل سرمربیان سابق تیم ملی کشتی آزاد در لیگ برتر؟

احتمال ورود تیم‌های جدید به مسابقات؛ تقابل سرمربیان سابق تیم ملی کشتی آزاد در لیگ برتر؟
غلامرضا محمدی و پژمان درستکار؛ این روزها اسم این دو مربی که پیش از محسن کاوه هدایت تیم ملی آزاد را برعهده داشتند، پیرامون لیگ برتر فصل آینده شنیده می‌شود.
کد خبر : 918747

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق چیزی که سازمان لیگ فدراسیون کشتی اعلام کرده، قرار است لیگ برتر 1403، در حد فاصل رقابت‌های کشتی المپیک و مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی، یعنی در نیمه اول شهریور ماه برگزار شود.

علاوه بر تیم‌هایی که پیش از این در لیگ برتر حضور داشتند، امسال صحبت از ورود چند تیم جدید به صحنه مسابقات است که البته باتوجه به اینکه در این سالها هیچگاه لیگ برتر کشتی ایران از سازوکار حرفه‌ای برخوردار نبوده و حضور تیم‌ها و کسب سهمیه‌شان براساس حضور در لیگ دسته پایین‌تر و طی سلسله مراتب نبوده است، در ماه‌های منتهی به برگزاری لیگ، همواره نام تیم‌هایی مطرح شده که درنهایت در حد همان اسم باقی مانده و هرگز در مسابقات شرکت نکرده‌اند.

این بار هم صحبت از تیم‌داری سایپا، گل‌گهر و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است و اگر این تیم‌ها به لیگ برتر ورود کنند، به نظر می‌رسد مربیان نام‌آشنای کشتی هم بار دیگر در لیگ با یکدیگر تقابل خواهند داشت.

این روزها صحبت از احتمال بازگشت غلامرضا محمدی و پژمان درستکار به لیگ برتر است. محمدی در دوره سرپرستی حمید بنی‌تمیم، حکم سرمربیگری تیم ملی آزاد تا المپیک 2020 توکیو را دریافت کرد و تا ژاپن نیز هدایت تیم را برعهده داشت و بعد از آن باتوجه به اتمام قراردادش، جای خود را به پژمان درستکار داد.

درستکار از مسابقات جهانی 2021 اسلو تا 2023 بلگراد سرمربی تیم ملی بود ودر پی استعفا و پذیرش زودهنگام فدراسیون کشتی، محسن کاوه را جایگزین خود دید.

درستکار پیش از سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، هدایت مجموعه ایران‌مال را در لیگ برتر برعهده داشت و سپس از سوی فدراسیونِ علیرضا دبیر، به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد که به دلیل شیوع کووید، مسابقات این رده سنی در سطح آسیایی و جهانی لغو شد و درستکار بدون آنکه در سطح جوانان اردو و مسابقه‌ای برگزار کرده باشد، از این سمت استعفا کرد و همان وقت محسن کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد و در سالهایی که درستکار هدایت بزرگسالان را برعهده داشت، مربی‌اش نیز در تیم جوانان کار می‌کرد.

به نظر می‌رسد اگر همکاری فدراسیون کشتی با محسن کاوه بعد از المپیک قطع شود، باتوجه به اینکه بعد از استعفای درستکار، فدراسیون کشتی در حکم صادره برای این مربی اعلام کرد که تا المپیک مسئولیت فنی تیم را برعهده دارد؛ احتمال بازگشت کاوه به لیگ برتر هم وجود دارد.

او سال قبل با هوتن در مسابقات شرکت داشت که در رقابتی تنگاتنگ با بانک شهر، عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در کنار این سه مربی، علیرضا رضایی هم هدایت تیم معینی‌پور را برعهده دارد، ضمن اینکه تقابل احتمالی این سرمربیان با تیم رضا یزدانی که در چند سال اخیر مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر بوده است، می‌تواند لیگ جذابی را رقم بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته