دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلامت و دولت آینده (۱۲)

توجه دولت چهاردهم به ارتقای تراز پزشکی کشور در منطقه/ لزوم کاهش ارزبری در حوزه سلامت

توجه دولت چهاردهم به ارتقای تراز پزشکی کشور در منطقه  لزوم کاهش ارزبری در حوزه سلامت
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: دولت آینده باید تراز پزشکی کشور را در منطقه ارتقا داده و همچنین در مسائل مرتبط با دارو، کمبود‌ها را به کمتر از ۱۰ مورد کاهش دهد.
کد خبر : 918533

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با انتظارات حوزه سلامت از دولت چهاردهم اظهار کرد: رئیس جمهور در مرحله اول باید بداند که چه انتظاراتی از وزیر بهداشت دارد. از سوی دیگر باید توجه داشت که وزیر بهداشت اولویت‌های مهم‌تری نسبت به اضافه کردن تخت و ساخت بیمارستان‌های متعدد دارد.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان‌، افتتاح بیمارستان و کلینیک‌، کار پزشک نیست و وظیفه مهندسین کشورمان است. در مقابل وظیفه یک پزشک مسئول، ورود نرم‌افزاری به سلامت مردم است. منظور از نرم‌افزار بررسی شاخص‌های مرگ و میر است که در آن باید امید به زندگی و فوت افراد کمتر از۵ سال مورد توجه قرار گیرد.

قانعی افزود: وزیر بهداشت و معاونین آن باید تلاش کنند تا ارزبری حوزه سلامت را کاهش دهند؛ زیرا با این کار شرکت‌های دانش بنیان خودی نشان داده و می‌توانند با قدرت بیشتری کار کنند.

این فوق تخصص ریه مطرح کرد: دولت آینده باید تراز پزشکی کشور را در منطقه ارتقا داده و همچنین در مسائل مرتبط با دارو، کمبود‌ها را به کمتر از ۱۰ مورد کاهش دهد. با رعایت موارد گفته شده و نظارت رئیس جمهور بر اجرای آن، می‌توان شاهد تحول در حوزه سلامت بود.

انتهای پیام/

تحول در حوزه سلامت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته