دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1403 - 11:55

چرا مراقبت از بیماران دارای زخم مزمن مهم است؟

چرا مراقبت از بیماران دارای زخم مزمن مهم است؟
مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان تأکید کرد: بیماران دارای زخم حاد و مزمن ممکن است منزوی شده و هززینه سنگینی را به خا خود تحمیل کنند، بنابراین مراقبت از این بیماران بسیار مهم است.
کد خبر : 918527

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارگاه آموزشی تخصصی بین دانشگاهی با عنوان «دوره جامع زخم و استومی» در دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان برگزار شد.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در این‌باره به خبرنگار آنا گفت: کارگاه «دوره جامع زخم و استومی» به همت انجمن علمی دانشجویی دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان و با تدریس اعضای هیئت علمی گروه پرستاری و حضور جمعی از استادان برجسته استان اصفهان در موضوع استومی و زخم در سالن اجتماعات دانشکده برگزار شد.

سیما ودایی عنوان کرد: مفاهیم «آناتومی و فیزیولوژی» و «انواع زخم‌ها و راه‌های درمان آن» از موضوعات اصلی کارگاه آموزشی مذکور با هدف مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانشجویان و متقاضیان در منطقه غرب استان اصفهان بوده است.

وی تأکید کرد: «زخم» یکی از مهم‌ترین مباحث علوم پزشکی است و سالانه میلیون‌ها نفر در دنیا دچار انواع زخم‌های حاد و مزمن می‌شوند و این امر از یک سو بیماران را منزوی کرده و خانواده‌های این بیماران را نگران و درمانده کرده و از سوی دیگر هزینه‌های درمانی سنگینی را بر خانواده بیمار تحمیل می‌‌کند، به همین دلیل کادر درمانی باید اطلاعات کافی در مورد انواع زخم‌ها، بررسی و مراقبت از زخم داشته باشند.

عضو هیئت علمی گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان افزود: پرستاران نقش اساسی در سیستم درمانی و برنامه‌های آموزش بیماران ایفا می‌کنند، بنابراین باید دارای اطلاعات، آگاهی‌های کافی و نگرش مثبت نسبت به بیماران دارای زخم باشند.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان توضیح داد: آگاهی پرستاران می‌تواند در تسریع و ثمربخشی خدماتی که به بیماران دارای زخم ارائه می‌شود تأثیرگذار باشد؛ بنابراین برگزاری کارگاه تخصصی مذکور در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد ارتقای دانش و مهارت کادر درمان و پرستاران بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته