دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«غزه؛ مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» شعار هفته افشای حقوق بشر آمریکایی شد

«غزه؛ مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» شعار هفته افشای حقوق بشر آمریکایی شد
با اعلام دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، «غزه؛ مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» شعار هفته افشای حقوق بشر آمریکایی شد.
کد خبر : 918517

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» پیش از صبح امروز با حضور کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در محل شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

غریب‌آبادی در این نشست با اشاره به این که ایالات متحده آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر نسبت به ملت خودش و سایر ملت‌ها قرار دارد افزود: حجم جنایات آمریکا در طول تاریخ کوتاه پیدایش این کشور آن قدر زیاد است که تبیین آن در قالب یک هفته و رویداد های متنوع هم نمی گنجد.

سرکوب زنان و اقلیت‌ها و نقض حقوق رنگین‌پوستان، تنها گوشه‌ ازاین اقدالمالت داخلی است. مقامات این کشور ادعا می‌کنند که نظام سیاسی آنها مظهر دموکراسی است اما اقدامات ضد مردم سالاری در آن کاملاً برجسته است. رفتارهای ضد انسانی و وحشیانه علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه در این کشور که گناهی جز دفاع از مردم غزه و رفح نداشتند، گواهی بر این ادعاست که البته مشتی نمونه خروار و نمونه‌ای کوچکی هست. کتاب‌ها و گزارش های فراوانی در حوزه فعالیت‌های ضدحقوق بشر آمریکا (حتی با معیارهای مورد قبول خود آنها) منتشر شده است.

غزه؛ مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا

وی افزود: اقدامات رژیم آمریکا علیه مردم کشور ما که موارد بی‌شماری در طول تاریخ را شامل می‌شود را نباید فراموش کنیم. این جنایات ضدبشری همچنان ادامه دارد. مردم، نخبگان و سیاسیون ما باید نسبت به این جنایت‌ها آگاهی داشته باشد که این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه عنوان کرد: امسال برای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی شعار «غزه؛ مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» را انتخاب کرده‌ایم شعاری که هم جنبه‌های بین‌المللی و فرامرزی دارد و هم این که ناظر به یک وضعیت به‌روز است و از سوی دیگر ماهیت جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی و حامی بزرگ آن یعنی آمریکا را افشا می‌کند. چون همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه اسناد و واقعیت های انکار ناپذیر نشان می‌دهد که آمریکائیها به شکل مستقیم و در همه ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی بزرگ‌ترین حامی این رژیم کودک‌کش هستند.

وی  گفت: برنامه‌های این هفته با آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر و همزمان با چهلم شهدای خدمت، از چهارشنبه ششم تیر آغاز می‌شود. صبح این روز در یادمان شهدای هفتم تیر( مجتمع سرچشمه) یاد شهدای این واقعه تروریستی گرامی داشته خواهد شد. آیین شکرانه سلامت مقام معظم رهبری همزمان با ا نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع ابوذر که محل سوء‌قصد به ایشان بود و مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد. در ساعت ۱۷/۳۰ روز پنجشنبه  آیین غبار‌روبی و عطرافشانی  مزار شهدای هفتم تیر در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود. مراسم بزرگداشت آیت‌الله صدوقی در شهر یزد  نیز در همین روز برگزار خواهد شد.

غریب‌آبادی افزود: در روز جمعه هشتم تیرماه مراسم قرائت دعای ندبه در سالن گلزار شهدای  بهشت زهرا برگزار می‌شود. در روز شنبه نهم تیرماه نیز میزگرد تخصصی «آمریکا+۳» با حضور کارشناسان حقوق بین‌الملل و تاریخ معالصر ایران برگزار خواهد شد.

حقوق بشرغربی مورد پذیرش ما نیست

وی با بیان اینکه طبق تأکید مقام معظم رهبری مبانی حقوق بشری غربی برای نظام سیاسی، اجتماعی و حقوقی ما پذیرفته نیست، گفت: غربی‌ها تلاش دارند سبک زندگی خود را بر سایر کشورها تحمیل کنند، بنابراین اولویت‌ها، هنجارها و استانداردهایی را که در زمینه حقوق بشری معرفی می‌کنند، مورد قبول سایر کشورهای جهان نیست. ما نمی‌توانیم این مبانی را به عنوان مبانی مشترک و استانداردهای واحد در زمینه حقوق بشر بپذیریم. مواضع ما در حوزه حقوق بشر بسیار کلیدی است. تاکیدات رهبر انقلاب چراغ راهنمای ما در مقوله حقوق بشر است.

غریب‌آبادی تصریح کرد: در حوزه حقوق بشر، مقام معظم رهبری نقدهای جدی بر حقوق بشر غربی وارد کردند و ایشان تاکید داشتند مبانی حقوق بشر غربی نباید مورد استناد نظام حقوقی ما و تصمیم گیری قضات قرار بگیرد زیرا انتقادات جدی به آن داریم. 

وی  در واکنش به تصمیم دولت کانادا برایدادن اطلاق تروریست به سپاه پاسداران گفت: سپاه بخشی از نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی است. این نیروها در بخشی از حاکمیت کشور هستند و تروریست خواندن آنها برخلاف اصول حقوق بین الملل محسوب می‌شود. سپاه حافظ امنیت ملی و مرزهای ما و دستاور های انقلاب اسلامی است و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریست‌ها در منطقه را ایفا کرده است. اگر می‌بینیم کشورهای منطقه در امنیت هستند و گروهک تروریستی داعش مهار شد، مدیون و مرهون اقدامات بخش‌هایی از سپاه و خون شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

غریب آبادی افزود: کانادا کشوری است که بیشترین اقدام ضد حقوق بشری را بعد از آمریکا علیه ایران انجام داده است؛ پس از اینکه کانادا با ایران روابط دیپلماتیک را قطع کرد، هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا نداریم و حجم وسیعی از ایرانیان در آنجا از خدمات کنسولی محروم هستند. این خودش اوج نقض حقوق بشر دراین کشور محسوب می‌شود ایرانیان مقیم کانادا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رأی دهند و با این وضع این سوال مطرح می‌شود که آیا این اقدام کانادا، خود ضدحقوق بشری است یا خیر.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته