دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024» چرا ترسو بازی می کند؟

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟
تیم ملی انگلیس با ستاره های مثل بلینگام، فودن و آرنولد تا چندی قبل مدعی شماره یک فتح یورو 2024 محسوب می شد اما حالا بعد از دو بازی ابتدایی، آنقدر پرانتقاد ظاهرشده که مردم و کارشناسان با نگرانی زیاد به آینده اش می نگرند.
کد خبر : 918480

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم ملی فوتبال انگلیس یک بازی دیگر در «یورو 2024» انجام داد. بعد از برد لرزان یک بر صفر مقابل صربستان  عصر پنجشنبه مردان گرت ساوتگیت مقابل دانمارک قرارگرفتند و در نهایت به تساوی یک بر یک رسیدند.آنها خوش شانس بودند که فرانکفورت را با یک امتیاز ترک کردند.سه شیرها که تا چند هفته قبل به نظر می رسید مدعی درجه یک قهرمانی جام ملت ها هستند، بعد از دو بازی قابل انتقاد در این تورنمنت به نظر می آید کاملا خوش شانس بوده اند حتی  به این رقابت ها صعود کرده اند!مربی 53 ساله انگلیس برای رویارویی با «وایکینگ ها» ترکیب مشابه بازی با صربستان را روانه میدان کرد.  اگر در آن مصاف، تیمش به لطف درخشش فردی «جود بلینگام» به صورتی کاملا اقتصادی برنده شد، حالا مجبوراست پاسخگوی سئوالات بسیاری در مورد شاگردانش باشد.

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

 از جمله این که همان بلینگام خوب روز بازی نخست، چرا به عنوان مهره درخشان  یک فصل اخیر رئال مادرید، تا این حد بازی معمولی از خود ارائه کرد؟ از آن بدتر چرا دکلان رایس و هری کین به مراتب نازل تر از وی در زمین ظاهرشدند؟ این در حالی بود که «کین» مسئول برتری دادن به انگلیس با گلش و سپس تسلیم شدن مقابل دانمارکی ها البته از طریق ضربه از راه دور مورتن هیولمند بود. در حالی که رایس فاقد اقتدار لازمه بود که باعث شد تا حریف بر بازی مسلط شود. در پایان  بازی بحث انگیز، خبر خوب برای تیم پرستاره این بود که شانس خوبی برای صعود به مرحله حذفی دارد. اما خبر بد این شد که آنها باید در سومین بازی خویش در گروه سوم مقابل اسلوونی برنده شوند. اینطوری اطمینان حاصل می کنند در صدر قرارمی گیرند تا از رویارویی با آلمان در مرحله یک هشتم نهایی اجتناب کنند. چون انگلیسی که در شکل فعلی خویش به میدان می رود، به نظر نمی رسد قادر به شکست حریفی در جام باشد.

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

*ستاره های انگلیس کجا بودند؟

رسانه های انگلیس قبل از رویارویی با دانمارک، عنوان می کردند یکی، دو بازیکن در شرایط خوبی نیستند و بقیه در زمین خوب کار می کنند.اما وقتی داور بازی با حریف اسکاندیناوی سوت پایان مسابقه را به صدا درآورد، مشخص شد تعداد زیادی ستاره   ناآماده در تیم ملی بوده اند؛ همان های که معمولا مورد تحسین قرار می گیرند. به عنوان نمونه «کین» با وجودی که گل زد، بازیکن ناامیدکننده بزرگی بود. به جز صحنه منجر به گل ،به سختی لحظات خطرآفرینی را ایجاد کرد. همین چهره مقصر اصلی گل تساوی دانمارک بود. زیرا توپی را به اشتباه لو داد که توسط ویکتور کریستانسن به سرعت قاپیده شد. واکنش آهسته بلینگام که پاس را به درستی دریافت نکرد، اجازه داد کریستانسن به آن برسد و در این حال رایس هم باید هولمند را سریع پوشش می داد که این کار را نکرد. در نیمه دوم بلینگام در برخی از حرکات در نیمه دوم بهتر کارکرد اما  سایه ای از بازیکنی بود که برابر صربستان بر بازی تسلط داشت.رایس حتی بدتر بازی کرد و به نظر می رسید اعتماد به نفس و دقت در  پاس هایش را از دست داده است. در شرایطی که انگلیس تیم ناقصی در دفاع چپ با مدافعی در اصل «راست پا» دارد، بسیار ناامیدکننده بود که بازیکنان ساوتگیت که معمولا مورد اعتمادش هستند، اینقدر ضعیف بازی می کنند.

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

*حمله منتنقدان

با این بازی ضعیف، خشم منتقدان که مدت هاست اعتماد خود را به سرمربی انگلیس از دست داده اند، افزایش یافت. ساوتگیت قبلا با انتخاب همان ترکیبی که برابر صرب ها به پیروزی رسیده بود، هواداران زیادی را گیج کرده بود. در این میان دانمارک که با تجربه تر، زیرک تر و با کیفیت تر از آخرین حریفان انگلیس نشان داد، نهایت استفاده را برد. «آلن شیرر» که همیشه انتقادهای تند و تیزی علیه سرمربی تیم ملی نداشته، اما پس از تساوی یک بر یک بسیار عصبانی شد زیرا تلاش می کرد بفهمد چگونه تیمی با این همه ستاره با کیفیت، تا این حد ضعیف بازی می کند. مهاجم و کاپیتان سابق تیم ملی به گزارشگر تلویزیون کشورش گفت: «با این بازی ضعیف، ساوتگیت با سئوالات جدی مواجه خواهد شد. چون همه می بینند چطور بازیکنان از فرم لازم آمادگی دور هستند. مردم می پرسند چرا فیل فودن با آن کارهای اعجاب انگیزی که در تمام فصل برای منچسترسیتی انجام داده، تا این حد بی اثر است؟ آنها همین سئوال را در مورد بلینگام دارند. حتی جان استونز در یک فصل اخیر در سطح باشگاهی فوق العاده کارکرده، اما او و بقیه فاصله زیادی با آنچه در تیم باشگاهی کرده اند ، دارند.»

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

گری لینه کر، کاپیتان اسبق تیم ملی و تحلیلگر امروزی اظهارداشت: «بازهم یک بازی بی جان توام با  ترس و دلهره را از تیم ملی شاهد بودیم.همه دیدیم تیم به اندازه کافی با توپ خوب کار نمی کند. آن هم تیمی که ستاره ای مثل بلینگام دارد اما لازم است که مربی اش از او بخواهد که بهترکارکند.»

ریوفردیناند، مدافع اسبق انگلیس نیز بیان کرد:«واقعیت این است بازیکنان مانند زمان حضور در تیم های باشگاهی شان عمل نمی کنند. این نگرانی بزرگی است. در حالیکه ما هیچ شجاعتی ازتیم در زمین نمی بینیم.»

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

روی کین، کاپیتان اسبق ایرلند و منچستریونایتد نیز گفت: «تا به اینجای یورو و این آزمون بزرگ، گرت ساوتگیت چیزی برای عرضه نداشته است. ضمن آنکه از خود می پرسم چرا ستاره ها اینقدر ترس دارند؟»

جیمی کاراگر، ستاره اسبق لیورپول نیز عنوان کرد:« از تماشای این دو بازی، واقعا نگران شده ام . نمی دانم در بقیه راه چه اتفاقی برای تیم می افتد. در حالیکه باید با هوش عمل کنند اما مشهود است خسته هستند.»

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

*پافشاری به تکرار اشتباه

بعد از آنکه در بازی با صربستان «ترنت آلکساندر آرنولد» ، ستاره لیورپولی در خط میانی به بازی گرفته شد و جواب نداد، انتظار می رفت ساوتگیت از «کونور گالاگر» در خط میانی استفاده کند  و آرنولد را به جای اصلی خود بازگرداند. اما در کمال تعجب دیده شد مربی تیم ملی چطور او را باز برای حضور در خط میانی انتخاب کرد.بازیکن آنفیلدی هم به نسبت بازی اول، بدتر عمل کرد و نشان داد چرا یورگن کلوپ، سرمربی سابق لیورپول، تمایلی به انتقال دائمی اش از دفاع راست به هافبک نداشت. این بازیکن در مدت 54 دقیقه ای که در زمین بود، پاس های ضعیفی داد که در نهایت جای خود را به گالاگر داد و از زمین خارج شد. به این ترتیب منتقدان دیدند چطور ساوتگیت به تکرار اقدامی اشتباه، پافشاری می کند. در حالیکه از وقتی که «ترنت» از جریان بازی خارج شد، وضعیت خط میانی تیم کمی بهبود یافت. حالا سئوال این است که آیا این پافشاری و آزمایش، باز هم قرار است تکرار شود و همه آلکساندر آرنولد را در بازی سوم مقابل اسلوونی باز در خط میانی بیینند؟

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

*آمار بد

از جنبه آماری نیز تیم انگلیس مقابل دانمارک، نشانه های ضعف زیادی داشت.به عنوان مثال کمتر از حریف شوت زد (12 مقابل 16 شوت دانمارک) و تعداد شوت های در چارچوب هم از رقیب(4 به 7) کمتر بود. از نظر مالکیت توپ، مردان ساوت گیت 49 درصد توپ را در اختیارداشتند در حالیکه دانمارک 51 درصد بود. از نظر تعداد پاس نیز کمتر از حریف(528 مقابل 547 ) و پاس های صحیح(455 مقابل 476)پایین تر بود. دانمارکی ها 18 مرتبه تکل زدند در حالیکه شیرها 10 تک گل را ثبت کردند.

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

*واکنش رسانه ها

رسانه ها هم به این نتیجه بحث انگیز اینچنین واکنش نشان دادند:

-روزنامه گاردین:این عملکرد وخیم انگلیس تا کجا ادامه پیدامی کند؟

-ایندپندت:2 امتیاز پرید و سه شیرها هوشدند

-روزنامه دیلی میل: امان از این شیرهای بد و بی دست و پا!

-تلویزیون انگلیس:نمایشی آشفته و شرم آور از تیم ملی

-روزنامه دیل استار:شیران  غرق در خواب!

-پرتال فوتبال لندن: تساوی وحشتناک، تاکتیک های انگلیس جواب نمی دهد

-پرتال آول:سه شیر با کین به گل رسید اما برنده نشد

-روزنامه اکسپرس:انگلیس به اندازه کافی خوب نیست

-هفته نامه اشپیگل(آلمان):سرخوشی اسپانیا، دل نگرانی های بیشمار تیم انگلیس!

-هفته نامه کیکر(آلمان):با این نمایش ترسناک، حالا گرت در لانه شیر

-روزنامه مارکا(اسپانیا): این انگلیس بوی خوشی نمی دهد

-روزنامه اسپورت (اسپانیا):انگلیس چرا اینقدر ترسو بازی می کند؟

-روزنامه گازتادلواسپرت(ایتالیا):تساوی نایب قهرمان دوره قبل با کلی ضعف!

-پرتال دنوتیاس پرتغال:گلی مثل شیرها به سه شیرهای پرادعا

 

شیرهای خسته، بی جان و ظاهرا در خواب؛ انگلیس در «یورو 2024»  چرا ترسو بازی می کند؟

*ارزیابی بازی پرانتقاد سه شیرها

ریچارد مارتین، گزارشگر مجرب سایت گل در گزارشی که بعد از توقف تیم انگلیس منتشرشد، عنوان کرد:

«بازی با دانمارک نشان داد در هیچ جا، تیم ملی به اندازه لازم و کافی و خوب نیست. چون شیرهای پرخاشگر با عملکرد نگران کننده ای که ارائه کردند، بدتر از بازی نخست ظاهرشدند. هرچند با 4 امتیاز صدرنشین گروه سوم هستند و هنوز شانس صعود زیادی هم دارند اما با این کیفیت نازل بازی، سئوالات زیادی را برای همه ایجادکردند.»

وی به عنوان منتقد به ستاره های تیم انگلیس از 10 چنین نمره داد:

جردن پیکفورد:6

کایل واکر:7

جان استونز:5

مارک گویهی:5

کی ران تریپیر:6

دکلان رایس:4

ترنت آلکساندر آرنولد:5

جود بلینگام:6

بوکایو ساکا:5

هری کین:5

فیل فودن:6

-ذخیره ها(کونور گالاگر 5)، (جرود بوون5)، (ابرچی ازه 6)، (اولی واتکینز7)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته