دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهره‌برداری از ۸۰۰ کیلومتر انواع خطوط ریلی در دولت سیزدهم

بهره‌برداری از ۸۰۰ کیلومتر انواع خطوط ریلی در دولت سیزدهم
با افتتاح سه خط ریلی تجاری- صنعتی در استان‌های یزد و اصفهان، مجموع خطوط ریلی افتتاح شده در دولت سیزدهم به ۸۰۰ کیلومتر رسید.
کد خبر : 918397

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مراسم افتتاح سه خط تجاری صنعتی فولاد ارفع اردکان، گندله‌سازی بهاباد و سایپا سیتروئن کاشان، امروز شنبه (دوم تیرماه) با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در سایت شرکت فولاد ارفع برگزار شد.

در این مراسم سید میعاد صالحی مدیر عامل راه آهن ضمن گرامیداشت یاد شهید رئیسی و شهدای خدمت گفت: سال پایانی دولت، فصل چیدن ثمره تلاش‌های چندساله دولت بود، اما تقدیر اینگونه رقم خورد و ما امروز در فقدان شهید رئیسی هستیم.

مدیرعامل راه آهن افزود: در دولت سیزدهم، حدود ۵۰۰ کیلومتر خط اول، ۲۰۰ کیلومتر خط دوم و ۱۰۰ کیلومتر خطوط تجاری صنعتی به بهره برداری رسید و در مجموع در این دولت شاهد افتتاح حدود ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی بودیم.

معاون وزیر راه با تقدیر از تلاش و سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولادی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی ادامه‌داد: اتصال مراکز بزرگ صنعتی و معدنی به خطوط ریلی مزایای فراوانی دارد.

وی اضافه‌کرد: اطمینان خاطر از حمل نهاده‌ها و محصولات شرکت‌های بزرگ تولیدی در شرایط مختلف، کاهش ترافیک و تصادفات، کاهش مصرف سوخت و غیره از جمله مزایای مهم توسعه خطوط ریلی است.

برپایه این گزارش، پروژه احداث سه خط تجاری فولاد اردکان، گندله‌سازی بهاباد و سایپا سیتروئن کاشان در مجموع ۲۲ کیلومتر و به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که به‌طور مشترک توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن قطار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته