دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1403 - 13:43
افسا:

نقش دانشجویان برای جلب مشارکت عمومی در انتخابات غیرقابل انکار است

نقش دانشجویان برای جلب مشارکت عمومی در انتخابات غیرقابل انکار است
مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد: نقش فعال دانشجویان در جلب مشارکت عمومی در انتخابات غیرقابل انکار است.
کد خبر : 918356

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، موسی افسا مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در دیدار با رئیس واحد رودان با تجلیل از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در زمره واحد‌های فعال در حوزه فرهنگی دانشجویی است.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم ایام‌الله هجری شمسی و قمری، حضور فعال در نمایشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، تقویت تشکلات دانشجویی، اجرای دقیق دستورالعمل‌های سازمانی در حوزه فرهنگی ازجمله دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ آراﺳﺘگی، ﺷﺌﻮن ﻓﺮﻫﻨگی و رﻓﺘﺎری نمونه‌هایی از اقدامات مطلوب این واحد دانشگاهی است.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به دستورالعمل آراﺳﺘگی ﻇﺎﻫﺮی و ﺷﺌﻮنﻓﺮﻫﻨگی و رﻓﺘﺎری افزود: این دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی آن باید به‌عنوان سندی مهم باید در دستورکار واحد‌ها قرار گیرد و تقویت باور‌های معنوی، پیروی از دستورات دینی و ارائه الگوی ایرانی اسلامی از راهبرد‌هایی است که باید به جد دنبال شود.

افسا به نقش مهم حراست در واحد‌های دانشگاهی اشاره کرد و توضیح داد: حراست در تمامی دستگاه‌ها به‌خصوص در دانشگاه‌ها از افراد خوش‌فکر، خوش‌نیت و پرتلاش تشکیل شده که در راستای حفاظت و پاسداشت از حقوق جمعی و فردی گام برمی‌دارند.

وی تأکید کرد: باید نگرش حراست نشئت گرفته از اهمیت کرامت انسانی و صیانت از آن باشد تا با تقویت اخلاق حرفه‌ای فضای سالم و بانشاطی در مجموعه فراهم آید، در حقیقت حراست دیده‌بان یک مجموعه است که با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و تلاش درراستای رفع آسیب‌ها نقش مهمی در پویایی مجموعه ایفا می‌کند و افزایش رضایتمندی در گرو عملکرد صحیح حراست است.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان یادآور شد: وظیفه اصلی حراست حفاظت از شأن و جایگاه کارکنان، استادان و کیان دانشگاه آزاد اسلامی است؛ از سویی باید نسبت به نگهداری از اموال واحد‌های دانشگاهی با حساسیت عمل کرد و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در نگهداری از اموال، ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از امکانات موجود از طریق فعالیت‌های تبلیغاتی، فرهنگی ضروری است.

افسا مطرح کرد: اموال و دارایی‌های دانشگاه متعلق به دانشجویان است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

وی بر ضرورت تکریم استادان و دانشجویان تأکید و عنوان کرد: دانشجویان محور فعالیت‌ها‌ی علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی هستند و باید از ظرفیت آنها در تعامل با جامعه، نهاد‌ها و دستگاه‌ها نهایت بهره برده شود، همچنین انتظار می‌رود در حل مسائل آنان مساعی لازم به‌کار گرفته شود و در کمترین زمان ممکن خواسته‌های برحق آنان پاسخ داده شود.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان متذکر شد: نقش فعال دانشجویان در جلب مشارکت عمومی در انتخابات غیرقابل انکار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته