دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خلیل عمرانی «شخصیت مانا» شد

خلیل عمرانی «شخصیت مانا» شد
سی‌و‌ششمین جلد از مجموعه «شخصیت‌های مانا» به قلم مجید سعدآبادی و فریدون حیدری ملک‌میان به «خلیل عمرانی» اختصاص یافت.
کد خبر : 918309

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی‌و‌ششمین جلد از مجموعه «شخصیت‌های مانا» به قلم مجید سعدآبادی و فریدون حیدری ملک‌میان به «خلیل عمرانی» اختصاص یافت.

این کتاب با نگاهی به زندگی «خلیل عمرانی» شاعر و ادیب معاصر، شخصیت و آثار او را بررسی می‌کند. عمرانی که امروز از او به عنوان «پدر» یاد می‌شود در زمان حیاتش بیش از هزار شاگرد انقلابی در حوزۀ ادبیات پرورش داده است.کتاب در سه فصل با عناوین «مروری کوتاه بر زندگی خلیل عمرانی»، «خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و اجتماعی» و «آرا، اندیشه‌ها و آثار» نگارش شده است. در پایان کتاب نیز منابع و ماخذ و اسناد و تصاویری برای مخاطب قرار داده شده است.

مجید سعدآبادی و فریدون حیدری سعی کرده‌اند در وصف عمرانی از معیارهای خیالی، وصف‌های تردیدآمیز و پنهان‌کردن اطلاعات پرهیز کنند تا مخاطب با مطالعۀ کتاب، تا حدودی با سبک زندگی و آثار خلیل عمرانی آشنا شوند.

در مقدمه درباره گردآوری اطلاعات این گونه نوشته شده: «جمع‌آوری اطلاعات اولیه برای تدوین کتاب حاضر، بیش از هر روشی از شیوه مصاحبه میدانی و گفت‌وگو استفاده شده است. در ابتدا به‌رغم بی‌تمایلی خانواده عمرانی به مصاحبه، تنها اطلاعاتمان مطالب موجود در فضای مجازی، کتاب مشاهیر و مصاحبه با چند نفر از دوستان عمرانی بود. اما بعد از تلاش‌های بسیار توانستیم مصاحبه‌هایی تصویری و صوتی با فرزندان، همسر و برادر عمرانی تهیه کنیم. پس از پیاده‌کردن اطلاعات به دست آمده و مطالعه دقیق‌تر آنها، گفت وگوهایی با همکاران و شاگردانش انجام گرفت و برای پوشش کم وکاستی‌های گفت وگوهای قبلی و سؤال‌های تکمیلی، مصاحبه‌هایی با خانواده و دوستان وی صورت گرفت.

بخش دیگری از اطلاعات کتاب با روش پرسش و پاسخ در فضاهای مجازی با شاگردان، همکاران و دوستانش به دست آمد. نیز از خلال دیدارها و جلسات کنگره‌ها و جشنواره‌های دو سال اخیر بر دانسته‌هایمان از عمرانی افزوده شد.»خلیل عمرانی «شخصیت‌های مانا» با شمارگان 500 نسخه و با قیمت 98 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته