دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد؛

ثبات نرخ ارز مهمترین نیاز اصناف

ثبات نرخ ارز مهمترین نیاز اصناف
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای حمایت از اصناف بایستی ثبات ارزی ایجاد کنیم و این موضوع مهمترین درخواست اصناف است.
کد خبر : 918303

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف گفت: خدمت به ملت نجیب و شریف ایران توفیقی برای اصناف است و این روز را به تمام زحمتکشان اصناف تبریک می‌گویم. جامعه صنفی در کشور و در تمام طول تاریخ شایستگی و لیاقت خود را برای خدمت به جامعه نشان داده اند.

وی ادامه داد: به عقیده بنده اصناف مظلوم واقع شده و در جریانات نوسانات قیمت قسمتی بزرگی از سرمایه خود را از دست داده اند، اما برای تامین مایحتاج مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند.

همچنین در ادامه عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این برنامه به ایراد سخنانی پرداخت و ضمن تبریک اعیاد و گرامی داشت راه و نام رئیس جمهور شهید گفت:  نقش اصناف در جریانات انقلاب اسلامی ایران بی بدیل و غیر قابل انکار است؛ همچنین اصناف نقش گسترده‌ای در تعالی و اجرای درست اقتصاد ملی است. کشور با مسائلی اقتصادی از جمله تحریم و بی ثباتی نرخ ارز و همچنین تامین سرمایه بنگاه‌های تولیدی روبرو است.

وی ادامه داد: مشکلات بازار سرمایه و ناترازی نظام بانکی موجب مشکلات سرمایه‌ای عدیده‌ای شده است. امیدواریم دولت چهاردهم در رفع این مشکلات تلاش و اهتمام داشته باشد.

مجتبی صفایی رییس اتاق اصناف ایران در ادامه این  برنامه با حضور در جایگاه گفت: در ۶ام شهریور ماه سال گذشته بنده به عنوان رییس اتاق اصناف منصوب شده ام. اتاق اصناف شرایط پر تلاطمی را به دلیل قانون محدودیت دودوره‌ای طی می‌کرد و بنده به عنوان اولین مورد متعهد به اصلاح قانون نظام صنفی شده ام؛ این قانون ۱۰ سال مغفول مانده بود.

وی ادامه داد: در هیج جایگاهی محدودیتی برای انتصاب بیش از دو دوره وجود ندارد؛ حتی وزرا نیز چنین محدودیتی ندارند. در همین راستا قانونی که بیش از۱۰ سال در مجلس مغفول مانده بود در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و به شورای نگهبان رفت. اصناف با نقش در یک پنجم تولید ناخالص ملی آیا نباید در یک پنجم تصمیمات اقتصادی کشور نقش داشته باشند؟ اقتصاد بی نهایت سیاست زده است. برخی از دفاتر الکترونیک موجب فشار بر کسبه شده است و ما از این موارد گله داریم.

صفایی تاکید کرد: پس از ۱۶ سال تمام واحد‌های بازرسی تجهیز شده و صنوف مزیت دار در حوزه صادرات شناسایی شده اند. همچنین بستر سازی واردات از بنگلادش برای برخی از کالا‌های چالشی ایجاد شد. برخی از رده‌های اصناف ۱۲ هزار شغل ایجاد کرده اند و حتی واحد صنفی داشته ایم که موفق به صادرات ۲۰ میلیون دلاری شده است. برای حمایت از این اصناف بایستی ثبات ارزی ایجاد کنیم و این موضوع مهمترین درخواست اصناف کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصناف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته