دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1403 - 12:21
حجت‌الاسلام هاشمی مطرح کرد؛

رئیس جمهور اصلح از منظر مقام معظم رهبری

رئیس جمهور اصلح از منظر مقام معظم رهبری
امام جمعه ماکو، ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح از منظر مقام معظم رهبری را برشمرد.
کد خبر : 918210

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش «انتخاب تمدنی» با حضور مسئولان، روحانیون و متنفذین شیعه و سنی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو برگزار شد.

امام جمعه ماکو در این همایش با اشاره به عید قربان و نزدیکی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور در عرصه انتخابات یک تکلیف است و عید قربان یادآور موفقیت دو عبد صالح حضرت ابراهیم و اسماعیل در امتحان بزرگ ایثار و وفاداری است و راز موفقیت این پدر و پسر در دشوارترین امتحان الهی مشخص شد، سخت‌ترین امتحان الهی شعار نیست، بلکه راز موفقیت حضرت ابراهیم علیه‌السلام و حضرت اسماعیل علیه‌السلام در دو در امتحان بزرگ الهی روحی تسلیم در برابر ذات مقدس ربوبی است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی اضافه کرد: حضرت اسماعیل علیه‌السلام به محتوای تکلیف نمی‌نگرد، بلکه به تکلیف توجه دارد؛ چراکه آن را دستور خداوند می‌دانست و زیربنای آن یک تصمیم و یک انتخاب کاملاً آگاهانه است؛ بنابراین تسلیم بودن در برابر خدا همان روح دین است و بخش عظیمی از تسلیم تکلیف‌محوری و انجام وظیفه است که انسان واجب واجبات خدا را به جای آورد و محرمات را ترک کند.

سیاست دینی یک نوع تکلیف‌محوری است

وی، سیاست دینی را یک نوع تکلیف‌محوری دانست و عنوان کرد: سیاست دینی یک نوع تکلیف‌محوری است، اما تقریب‌محوری در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی هم باید خود را نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ماکو در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز حضور در عرصه انتخابات یک تکلیف است، البته این حضور باید مومنانه باشد، یعنی یک حضور بابصیرت و آگاهی، بنابراین باید ویژگی‌های یک نامزد اصلح از منظر رهبر جامعه احصاء شود، سپس به نامزدی رأی داد که اخلاق و خصوصیات او با ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری بیان کردند تطبیق کند.

امام جمعه ماکو سپس به برخی ویژگی نامزد اصلح از بیانات ۲۸ سال گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و متذکر شد: نامزد اصلح از نظر مقام معظم رهبری باید حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشد؛ نخست برای مدیریت اجرای کشور قوی و کارآمد باشد، دوم به مبنا، ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت پایبند باشد، سوم فردی خستگی‌ناپذیر و دارای همت جهادی باشد، چهارم با مردم صمیمی باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند، پنجم نیاز‌های مردم و جامعه را بداند و از درد آنها احساس درد کند.

هاشمی، ششمین ویژگی رئیس جمهور منتخب را استکبارستیزی دانست و شجاعت و مقاومت در برابر فشار‌های دشمن عنوان کرد، همچنین هفتمین ویژگی رئیس جمهور منتخب این است که فردی بصیر، هوشمند، باتدبیر و بابرنامه باشد و هشتمین ویژگی هم مومن بودن، باتقوایی و توکل به خدا است.

وی تبیین کرد: نهمین ویژگی رئیس جمهور منتخب آن است که اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی باشد، ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری از دیگر ویژگی رئیس جمهور منتخب است و نباید متصل به مراکز ثروت و قدرت باشد.

امام جمعه ماکو تشریح کرد: همچنین رئیس جمهور منتخب باید درراستای آرمان‌ها و پیشرفت کشور قدم بردارد و امانتدار پاکدامن و به دور از فساد باشد، ملتزم به قانون و فردی قانون‌مدار باشد و به توانایی‌ها و نظرات مردم ایمان داشته باشد.

هاشمی یادآور شد: رئیس جمهور منتخب پایبند به اقتصاد مقاومتی باشد و برای پیشرفت کشور نگاهش به بیرون از مرز‌ها نباشد، با مردم در کشور صادق و روراست باشد، از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح استفاده کند و از بداخلاقی‌های انتخاباتی پرهیز کند؛ این ویژگی‌های رئیس جمهور منتخب از منظر مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته