دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1403 - 13:10
امام جماعت اهل سنت شهرستان ماکو:

رئیس جمهور آینده نباید با دشمنان ملت ایران دوستی داشته باشد

کد خبر : 918216

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش «انتخاب تمدنی» با حضور مسئولان، روحانیون و متنفذین شیعه و سنی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو برگزار شد.

امام جماعت اهل سنت شهرستان ماکو در این نشست با اشاره به عوامل وحدت بین مسلمانان گفت: یکی از عوامل ایجاد وحدت اسلامی توجه به دستورالعمل‌های قرآن کریم و محور اجتماع امت اسلامی است، بنابراین اگر امت بزرگ اسلامی مفاهیم و تعالیم قرآن را محور تجمع خودمان قرار دهند وضع دنیا و امت اسلامی تغییر خواهد کرد.

ماموستا آیت بکری اضافه کرد: دومین عامل وحدت، الگوگیری از سیره، اخلاق و تعالیم پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم است که از دو منظر می‌تواند موجب وحدت و یکپارچگی میان امت اسلام شود؛ نخست سیره و عملکرد ایشان به عنوان اسوه حسنه و دوم نبی مکرم اسلام (ص) به‌عنوان محور اشتراکات اسلام بوده و امروز هم می‌تواند باشد.

وی درباره دسیسه دشمنان برای دوقطبی کردن جامعه بیان کرد: ایجاد دوقطبی در جامعه از اهداف دشمن و مخالفان ملت ایران است، دشمن دنبال از بین بردن وحدت اسلامی، برادری و اخوت اسلامی بین شیعه و سنی بوده که رمز پیروزی انقلاب اسلامی و بقای آن است که باید آن حفظ و تقویت کنیم.

امام جماعت اهل سنت شهرستان ماکو تأکید کرد: امامین انقلاب اسلامی همواره بر موضوع وحدت تأکید داشته‌اند، دشمن برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی به‌خصوص شیعه و سنی کار می‌کند؛ تا جایی که بین طلاب و دانشجویان هم نفوذ می‌کند تا گسل‌های قومی را تحریک کند و برای این امر از رسانه و فضای مجازی استفاده خواهد کرد.

وحدت نیاز اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است

بکری تبیین کرد: وحدت نیاز اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است و اگر وحدت نباشد در هیچ‌یک از عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی ثبات و دوامی نخواهیم داشت و تحت هیچ شرایطی آرامش و آسایش اجتماعی محقق نمی‌شود.

وی درباره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هم گفت: انتخابات فرد اصلح از منظر قرآن و امامین انقلاب اسلامی در مقوله انتخابات بسیار مهم و شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است؛ بنابراین شرکت در انتخابات حق قانونی شهروندان در نظام مردم‌سالاری دینی بوده و این مردم هستند که خیر و شرّ آینده و موفقیت را در تمام شئون کشور و مملکت به دست می‌گیرند.

امام جماعت اهل سنت شهرستان ماکو به برخی از ویژگی‌های نامزد اصلح ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نامزد ریاست جمهوری اینکه امانت‌دار بوده، از جنس مردم و از منظر امام خمینی(ره) فرد مسئول مردمی باشد تا بتواند خدمت کند و نسبت به رفع مشکلات آنها دغدغه داشته باشد، انتخابات در کشور ما باید مسابقه برای خدمت باشد؛ نه مسابقه برای کسب قدرت.

بکری در ادامه توضیح داد: رئیس جمهور آینده باید صداقت داشته و با دشمنان دوستی نداشته باشد، سوره نساء تمایل به دوستی بیگانگان و دشمنان اسلام را از خصلت منافقان دانسته است. امروز از مهم‌ترین ویژگی‌های نامزد اصلح عدم دوستی با دشمنان نظام اسلام است.

وی، داشتن علم و تخصص را از دیگر مشخصه‌های رئیس جمهور آینده عنوان کرد و ادامه داد: کسی که می‌خواهد حکمران شود باید دو ویژگی تعهد و تخصص را داشته باشد در ریاست جمهوری، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمان باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد؛ همچنین داشتن شجاعت بسیار مهم است، امام خمینی(ره) می‌فرماید: «تلاش کنید مانند مرحوم مدرس باشید»، رهبری بار‌ها اسم مدرس را می‌آورند، مگر خصوصیات مدرس چه بود؟ خصوصیات عمده مدرس این بود که هیچ عامل ارعاب، تهدید و تطمیع بر فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد.

امام جماعت اهل سنت شهرستان ماکو تبیین کرد: بصیرت سیاسی و اطلاع از مسائل روز ایران و جهان از دیگر مشخصه‌هایی است که  رئیس جمهور آینده باید داشته باشد، باید رأی خود را به شخصی بدهیم که دارای بصیرت در امر دنیا و منزه از گرایش به شرق و غرب و مکتب‌های انحرافی و دارای دید سیاسی باشد و از مسائل روز اطلاع داشته باشد.

بکری تأکید کرد: رئیس جمهور آینده نباید خائن و فاسد باشد و باید سرنوشت خود را به اشخاص امین بدهیم، امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: «بزرگ‌ترین خیانت به امت است اینکه به مردم قولی داده شود، اما به آن عمل نشود.»

وی درباره راهکا‌رهای مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات، آگاهی عموم مردم از اهمیت انتخابات در بُعد داخلی و خارجی است، انتخابات به‌لحاظ داخلی یک نوسازی و یک نفس تازه برای بخش اجرایی است، چراکه افراد تازه نفس و پرانگیزه وارد کار می‌شوند و این موضوع بسیار مبارک است و حضور و مشارکت مردم در انتخابات به‌لحاظ بین‌المللی هم نشان‌دهنده اقتدار ملی است.

امام جماعت اهل سنت شهرستان ماکو عنوان کرد: همچنین شناخت و خنثی‌سازی سناریو‌های دشمنان برای کاهش مشارکت در انتخابات مهم‌ترین مولفه است، دستگاه‌های جاسوسی برخی کشور‌ها و از همه بدتر آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا انتخابات را بی‌رونق کنند، به همین دلیل یا برگزارکنندگان را به مهندسی انتخابات یا شورای نگهبان را متهم می‌کنند یا تلاش دارند با القای بی‌اثر بودن رای مردم در بهبود اوضاع مردم را دلسرد کنند.

بکری بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید باکفایت، باایمان، عدالتخواه، ضدفساد، دارای عملکرد انقلابی، جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی و معتقد به جوانان به‌عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امید به آینده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته