دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور

آغاز بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور
خروج زائران ایرانی با نخستین پرواز‌ها از دو فرودگاه مدینه منوره و جده به مقصد اهواز و تهران آغاز شد.
کد خبر : 918206

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با آغاز پرواز‌های بازگشت حجاج کشورمان از صبح امروزجمعه (یکم تیر) از دو فرودگاه مدینه و جده، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی سرزمین وحی را ترک کردند.

اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح امروز (بوقت عربستان) با ۲۶۳ زائر فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران صورت گرفت.

به گفته محمد معصومی نماینده ایران ایر در عربستان در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ پرواز‌های بازگشت زائران «مدینه قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبرسفر می‌کنند از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی گردند.

همچنین در پرواز‌های ۴ روز نخست مدینه به کشور روزانه بیش از ۴۰۰۰ زائر مدینه قبل به صورت ترانزیت از این شهرراهی ایران می‌شوند.

از مجموع ۸۷ هزارو ۶۵۰ زائر ایرانی حج امسال قرار است حدود ۵۰ هزار حاجی از فرودگاه مدینه و بقیه حجاج از فرودگاه جده از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور منتقل شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، آخرین پرواز ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و با این پرواز نیرو‌های ستادی و اجرایی به کشور باز خواهند گشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته