دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1403 - 10:43

گام‌های نخست کسب و کار را باید محکم برداشت

گام‌های نخست کسب و کار را باید محکم برداشت
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد گفت: گام‌های نخست کسب و کار را باید محکم و استوار برداشت اگر خداوند آرزوی در دل انسان نهاده پس بداند که توانایی رسیدن به آن را داراست.
کد خبر : 918081

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوید نصیری‌زاده، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد در نشست کارگاه«چگونه کارخانه‌دار شویم» که در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد، اظهار کرد: فراموش نکنیم جانشین خدا روی زمین هستیم توانایی ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

وی دلیل خلقت انسان را تاثیرگذاری دانست و افزود: در شرایط امروز امکانات زیادی وجود دارد؛ بنابراین باید مولد و تاثیرگذار باشیم، اگر در ذهنمان رویا داریم و رویاهایمان ما را نمی‌ترساند؛ بنابراین به اندازه کافی آنها بزرگ نیستند، رویا‌های ما چیزی نیست که در خواب می‌بینیم رویا‌های ما آن چیزی است که نمی‌گذارد به خواب برویم.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر خواستن توانستن است، بیان کرد: آنچه در تصور شما بگنجد، قطعاً به آن می‌رسیم، باید به خدا توکل کنیم و از خداوند رسیدن به آرزوهایمان را بخواهیم. حضرت علی می‌فرمایند: «هر کس نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هدف به کار گیرد به خواسته‌هایش می‌رسد»، بنابراین باید در کار خود تلاش و صبوری داشته باشیم.

نصیری‌زاده یکی از دلالیل شکست کسب و کار‌ها را ناشی از عدم برنامه‌ریزی دانست و گفت: برنامه‌ریزی فوق‌العاده در کسب و کار مهم است. باید برای خودمان برنامه‌ریزی کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت داشته باشیم با برنامه‌ریزی باید توانایی و مهارت فردی خود را در مباحث کسب و کار افزایش دهیم.

وی ترس را عدم حضور خدا وجود نیرو‌های شر آفرین برشمرد و اضافه کرد: اگر خداوند آرزوی در دل انسان نهاد است پس بدان که توانایی رسیدن به آن را دارا هستی و گام‌های اول کسب و کار را باید محکم و استوار برداشت.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد مشکل اغلب جوانان را داشتن عجله عنوان کرد و توضیح داد: نسل جدید می‌خواهد در زمان کم و بدون تلاش به خواسته‌های خود برسد در حالی که در نظام آفرینش برای هر چیزی زمان مشخص شده و به صورت تدریجی به اهداف خواهیم رسید. در دنیا کسب و کار بدون سختی امکان‌پذیر نیست.

نصیری‌زاده استفاده از تجربه دیگران را بسیار کارساز دانست و مطرح کرد: جوانان بدانند که هر چیزی قابل تجربه کردن نیست، تجربه کردن بعضی از چیز‌ها فلاکت و بدبختی به همراه دارد و دیگر قابل بازگشت نیست. داشتن حسابرسی مالی و انضباط پولی قبل از آغاز کسب و کار، لازم است. فرد باید برای خود حسابدار داشته و حساب‌هایش روشن باشد.

وی تفکر مثبت را در راه‌اندازی کسب و کار، لازم و ضروری دانست و تبیین کرد: به دلیل مشکلات فرهنگی زیادی که داریم، اصولاً منفی‌گرا هستیم این در حالی است که امکانات فراوان و فرصت‌های زیادی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته